Aproape o treime dintre români sunt nemulțumiți de faptul că personalul din marile magazine este insuficient, mai ales la orele de maximă aglomerație, se arată într-un studiu realizat de compania austriacă specializată în domeniul relațiilor cu clienții 4Service Group.
Studiul a fost efectuat în 43 de țări de compania de mystery shopping 4Service Group. În România, cercetarea s-a desfășurat în perioada iunie-decembrie 2016, în marile lanțuri de retail și a cuprins 166 de respondenți, din București și marile orașe, scrie News.ro.
“În general, românii au o problemă legată de modul în care sunt serviți, sau interacționează cu personalul din magazine. Astfel, 28% dintre respondenți spun că personalul din marile magazine este insuficient, mai ales la orele de maximă aglomerație. Aproape 14% dintre cumpărători sunt nemulțumiți de lipsa de cunoștințe a vânzătorilor, în timp ce 11% dintre ei se plâng că trebuie să aștepte prea mult la cozi din cauza casierilor prea lenți”, arată studiul, care menționează că doar unul din 10 români se plânge de personalul nepoliticos.
Cercetarea mai arată că bărbații sunt mai exigenți la cumpărături decât femeile. Aproape un sfert dintre cei intervievați au avut observații de făcut.
Bărbații sunt deranjați cel mai mult de amplasarea ”ilogică” sau de schimbarea produselor de la raft.
Mai mult, bărbații sunt și cei care se simt deranjați într-o măsură mai mare, în timp ce femeile sunt mai dispuse să treacă cu vederea micile nemulțumiri.
Aproape jumătate dintre femei sunt mulțumite de atmosfera generală din marile magazine.
În ceea ce privește calitatea și diversitatea produselor de pe rafturile hipermarketurilor, cei mai mulțumiți sunt tinerii sub 25 de ani.
CITEȘTE ȘI Brandul românesc de fashion Murmur va fi prezent de mâine în Galeriile Lafayette din ParisAstfel, 79% dintre tineri spun că găsesc mereu suficient de multe produse sau mărci încât să aibă de unde să aleagă.
La polul opus sunt românii de peste 45 de ani, care sunt foarte nemulțumiți de calitatea produselor actuale. Mai mult de 19% dintre aceștia spun că, înainte, produsele erau de o calitate mai bună.
Tot cumpărătorii de peste 45 de ani sunt și cei care preferă cel mai mult promoțiile de tipul ”trei produse la preț de două”.
4Service Group este o compania austriacă cu peste 15 ani de experiență în domeniul relațiilor cu clienții.