Vânzările Carrefour au crescut cu 3% în 2016, la 85,7 miliarde de euro, în termeni comparabili, cu o evoluție pozitivă atât în Europa cât și în restul lumii, excepție făcând piața asiatică, inclusiv cea chineză, a anunțat joi retailerul francez.
La nivel internațional, vânzările grupului în termeni comparabili au avansat cu 4,9%, la 45,6 miliarde de euro, în timp ce pe piața franceză au urcat cu 0,3%, la 40,12 miliarde de euro, scrie News.ro.
În alte state europene, categorie care exclude Franța și în care este inclusă și România, vânzările în termeni comparabili au crescut cu 2%, la 22,4 miliarde de euro, iar în America Latină cu 13,5%, la 16,25 miliarde de euro. În regiunea Asia vânzările s-au contractat cu 5%, la 6,8 miliarde de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Carrefour precizează că vânzările au crescut în toate țările europene unde este prezent grupul, inclusiv în România și Polonia unde avansul a fost solid.
În 2016, grupul a continuat să își extindă modelul multi-format, accelerând deschiderile de magazine de proximitate, în special în Brazilia, Spania, Polonia și China. Carrefour a continuat și strategia de achiziții tactice, în România cu Billa, iar în Spania cu magazine Eroski.
În trimestrul patru, vânzările Carrefour în termeni comparabili au urcat cu 2,9%, la 23,36 miliarde de euro, după un avans de 3,2% în trimestrul al treilea.
La nivel internațional, vânzările au crescut în trimestrul patru cu 4,5%, la 12,6 miliarde de euro, iar în Franța cu 0,7%, la 10,76 miliarde de euro. În alte state Europene vânzările au urcat cu 2,5%.
În România, Carrefour operează 197 de magazine, dintre care 29 de hipermarketuri, 113 supermarketuri și 55 de magazine de proximitate, potrivit datelor publicate de grup la sfârșitul primului semestru din 2016.