Un procent de 88% dintre românii din mediul urban intenționează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, care mai arată că orășenii sunt dispuși să aloce în medie 180 de lei pentru astfel de cadouri.
Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național - urban, în perioada 17 - 20 februarie 2017. Au fost intervievate 700 de persoane cu vârsta minimă de 18 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,70%, scrie News.ro.
Cercetarea mai arată că majoritatea respondenților intenționează să ofere cadouri atât de 1 cât și de 8 martie, doar 1,4% dintre aceștia intenționând să se limiteze la cadouri sau mărțișoare de 1 martie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele destinații de shopping sunt vânzătorii ambulanți sau de la târgurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (magazine, supermarketuri, hipermarketuri sau mall-uri) (58,7%) și florăriile sau vânzătorii ambulanți de flori (54,8%).
Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de cumpărături pentru cei din mediul urban, peste 20% dintre aceștia luând în considerare și magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie.
În ceea ce privește suma alocată pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 martie, locuitorii de la oraș cheltuiesc în medie 180,15 lei. Cei mai mulți dintre aceștia, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100- 299 lei (36,8% vor aloca între 100 și 199 lei și 22,3% sume între 200 și 299 lei).
Din totalul respondenților care și-au exprimat intenția de a oferi cadouri/mărțișoare pentru a sărbători întâia zi a primăverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) și peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor, cartegorie în care nu sunt incluse însă și iubitele (51,1%).
CITEȘTE ȘI Clienții magazinelor de haine sau încălțăminte remarcă faptul că angajații nu promovează vânzareaCei mai mulți bărbați (86,7%) vor oferi cadouri sau mărțișoare partenerelor de viață (soții/iubite) în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenționează să le dăruiască un cadou mamelor.
În timp ce femeile oferă cadouri/mărțișoare mai degrabă persoanelor din familia lor și prietenelor, bărbații au tendința de a oferi cadouri femeilor cu care interacționează în mod curent, și anume iubita sau soția și colegele sau colaboratoarele de serviciu, partenerele de afaceri.
Și pentru că fiecare regiune a României are propriile sale obiceiuri, nici Sărbătoarea Mărțișorului nu este la fel peste tot. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primește un mărțișor de 1 martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminin intervievate în cadrul acestui studiu, care intenționează să ofere cadouri de 1-8 martie, au declarat că vor oferi cadouri sau mărțișoare și bărbaților.
Moldovencele vor oferi cele mai multe mărțișoare bărbaților, aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei exprimându-și această intenție.
În ceea ce privește tipurile de mărțișoare sau cadouri oferite, majoritatea respondenților vor alege să ofere tradiționalele mărțișoare de pus în piept, florile dar și mărțișoarele sub formă de brățară.
Românii din mediul urban vor mai oferi în număr mare bijuterii, dulciuri sau cosmetice sau parfumuri.
De 8 martie, cea mai mare parte a locuitorilor din mediul urban (76,0%) oferă cadouri mamelor lor cu acest prilej. De asemenea, 85% dintre bărbați intenționează să ofere cadouri partenerelor de viață cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii.
La fel ca și în situația cadourilor de 1 martie, și de 8 martie femeile vor dărui cadouri mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătușile etc.) și prietenelor, în timp ce bărbații vor oferi cadouri de 8 martie mai degrabă femeilor cu care interacționează în mod curent, și anume iubita sau soția și colegele sau colaboratoarele de serviciu și partenerele de afaceri.
În privința tipurilor de cadouri oferite, florile rămân de departe în clasament, 73,2% dintre orășenii care intenționează să ofere cadouri de 8 martie optând pentru acestea.
Alte cadouri pe care locuitorii din mediul urban ar dori să le ofere sunt bijuteriile (40,1%), cosmeticele sau parfumurile (30,9%), dulciurile (28,0%) sau obiectele meșteșugărești (25,0%).
La nivel declarativ, aproape jumătate dintre locuitorii din mediul urban vor sărbători ziua de 8 martie prin ieșiri în oraș.
În ceea ce privește beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie, peste jumătate dintre companiile sau instituțiile din România vor oferi astfel de bonusuri.
Din totalul locuitorilor din mediul urban care sunt în prezent angajați/salariați, peste jumătate (50,2%) au declarat că angajatorul lor va oferi cadouri/beneficii în perioada 1-8 martie, existând posibilitatea ca acest procent să crească, având în vedere că 16,9% dintre persoanele intervievate nu au știut sau nu au aflat încă despre un posibil beneficiu extrasalarial la momentul desfășurării sondajului de opinie, mai arată studiul Mednet.
În cele mai multe cazuri, aceste cadouri/beneficii vor consta în flori, 64,3% dintre respondenții angajați într-o astfel de companie declarând că vor primi aceste beneficii.
Aproape o treime (28,6%) dintre angajatori vor oferi, de asemenea, zile libere, în timp ce 26,3% dintre ei vor oferi dulciuri. Nu în ultimul rând, peste 20% dintre companiile/instituțiile care operează în mediul urban din România vor oferi anul acesta, cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie, bani și/sau tichete cadou.