Holdingul Steinhoff International, printre cei mai mari retaileri de mobilă și îmbrăcăminte din lume, aflat în proces de recuperare în urma unui scandal contabil de amploare, analizează o eventuală listare la bursă a diviziei Pepkor Europe, proprietarul lanțului de magazine de tip discount Pepco, prezent în România cu 200 de magazine.
Steinhoff a discutat despre listarea Pepkor Europe cu mai mulți consilieri potențiali, bursele luate în calcul fiind cele din Londra și Varșovia, potrivit Bloomberg, care citează surse la curent cu discuțiile.
Pepkor Europe, divizia europeană a holdingului sud-african Pepkor, a intrat în portofoliul Steinhoff International în 2014. Compania deține, printre altele, retailerii de îmbrăcăminte și decorațiuni cu discount Pepco, cu sediul în Polonia și Poundland, din Marea Britanie.
O eventuală listare la bursă ar putea avea loc anul viitor, au precizat sursele menționate, care au adăugat că Steinhoff s-ar putea îndrepta și spre alte opțiuni în privința Pepkor. Informații legate de o potențială vânzare a proprietarului Pepco, totală sau parțială, au apărut încă de anul trecut, însă nu au fost confirmate oficial până acum.
Steinhoff, aflat la finalul unui proces de restructurare a unor datorii de 9,4 miliarde de dolari, analizează mai multe opțiuni de a atrage capital, inclusiv vânzarea de active.
Anul trecut, Steinhoff a semnat un acord cu grupul austriac Signa Holding, deținut de omul de afaceri Rene Benko, pentru vânzarea retailerului de mobilă Kika, cu un magazin și în România.
Grupul, listat pe bursele din Johannesburg și Frankfurt, a pierdut peste 90% din valoarea de piață pe fondul unui scandal contabil care a luat amploare în ultima parte a anului 2017 și care a condus la demisia directorului general.
Pepco, retailer prezent în România de la finele anului 2014, operează o rețea de 1.600 de magazine, din care circa 200 în România, unde are aproape 2.600 de angajați.
Afacerile Pepco România au urcat la peste 1 miliard de lei anul trecut, de la aproximativ 660 milioane de lei în 2017. Compania a obținut un profit net de 118,4 milioane de lei, față de un câștig de 95,4 milioane de lei în anul precedent.
Pe lângă România, Pepco este prezent în Polonia, Letonia, Estonia, Croația, Lituania, Ungaria, Cehia, Slovacia și Bulgaria, piață pe care a intrat la începutul acestui an.