Benefit Seven, compania care deține brandul 7card, agregator de servicii de wellness și sport, a decis majorarea capitalului social la 100.000 de lei și transformarea din SRL în SA. Sunt pași care vizează o reorganizare a companiei. Aceasta estimează afaceri de 3,5 milioane de euro în acest an, aproape de două ori mai mult decât în 2015, și își caută un investitor minoritar.
Cei doi antreprenori spun că transformarea în SA le-a permis, să fie „mai flexibili” din punct de vedere al birocrației, ceea ce le-a ușurat și discuțiile cu potențialii investitori. „Transformarea în SA ne-a permis să fim mult mai flexibili pentru că pentru a te lista la Bursă trebuie să fii SA, toate formalitățile de la Registrul Comerțului se simplifică semnificativ dacă ești SA. Practic, am redus foarte mult toată birocrația”, spune Iulian Cîrciumaru, unul dintre cofondatori.
De-a lungul timpului, au analizat mai multe variante de a primi un investitor minoritar în acționariat care să le permită să dețină în continuare controlul în companie. Au decis să elimine varianta listării pe bursă, dar și a unui fond de investiții care să intre în acționariat, optând pentru varianta unui investitor strategic, despre care ei spun că ar înțelege mai bine businessul pe care l-au fondat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ne uităm la potențiali investitori strategici minoritari. Ne-am dat seama că nu avem nevoie doar de bani, avem nevoie de un partener care să ne ajute și din alte puncte de vedere. Cineva cu care să avem sinergii comerciale și care să înțeleagă mai bine piața beneficiilor”, spune Andrei Crețu, cofondator.
Cei doi antreprenori precizează că sunt în discuții, în prezent, cu câteva multinaționale și speră să încheie o tranzacție până la finalul primului trimestru al acestui an.
Pe viitor, compania vizează o reorganizare mai amplă, iar pasul următor este crearea unui holding (deținut în proporții egale de către cei doi antreprenori) care să înglobeze toate proiectele pe care le au până acum, printre care și Benefit Seven, proprietarul mărcii 7card, sau FitRepublic, conceptul de antrenamente în aer liber.
„Cu ajutorul unei structuri de tip holding ne putem ocupa de investițiile actuale, dar și să urmărim mai simplu altă idee sau posibilă investiție. Acum, pe lângă 7card, mai avem alte două investiții mai mici în acest moment, plus alte câteva idei care stau in standby, dar și alte solicitări care vin din partea unor antreprenori legate de finanțarea inițială și pe care le studiem”, mai spune Andrei Crețu.
Tot vizând o creștere consolidată, l-au recrutat în echipa Benefit Seven pe Dragoș Bunescu, care va ocupa poziția de director comercial. Anterior, Bunescu a deținut o poziție similară la Edenred și a fost director de vânzări pe zona de retail la Vodafone.
În prezent, 7card este deținută de Iulian Cîrciumaru – 40%, Andrei Crețu – 40% și Cătălin Ivașcu – 20%.
Rețeaua 7card reprezintă un abonament lunar care include accesul la 200 de săli din șapte orașe (București, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Craiova) și au încheiat anul 2015 cu 10.000 de abonați. până la sfârșitul anului 2016, speră să ajungă la 20.000 de abonați.
Benefit Seven a înregistrat creșteri de la an la an. În 2014, a avut o cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei (aproximativ 830.000 de euro) și un profit de 487.000 de lei (aproximativ 109.000 de euro), de două ori mai mari decât cifrele înregistrate în anul precendent. Pentru 2015, 7card estimează o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro și un profit de aproximativ 200.000 de euro, iar pentru anul în curs prognozează o creștere a afacerilor de cel puțin 75%, până la 3,5 milioane de euro.