Starbucks, Pizza Hut și KFC se numără printre lanțurile care au raportat scăderi ale vânzărilor la aceleași magazine în acest trimestru, conform CNBC.
Starbucks a anunțat o scădere surprinzătoare a vânzărilor pentru ultimul său trimestru, ducând acțiunile sale în scădere cu 17%. Pizza Hut și KFC au raportat, de asemenea, o scădere a vânzărilor la același magazin.
Lanțul american de fast food McDonald's a ratat ținta trimestrială de profit pentru prima dată în ultimii doi ani, consumatorii fiind mai atenți la buget și mai puțin la oferte, iar conflictul din Orientul Mijlociu afectând vânzările internaționale.
De multe luni economiștii au prezis că mulți consumatori își vor reduce cheltuielile ca răspuns la prețuri și rate ale dobânzilor mai mari. Dar a durat ceva timp pentru ca lanțurile de fast-food să-și vadă vânzările chiar scăzând, în ciuda mai multor sferturi de avertismente adresate investitorilor că acei consumatori cu venituri mici slăbesc, iar ceilalți își schimbă opțiunile mai scumpe.
Costul mesei la restaurantele cu servicii rapide a crescut mai repede decât cel al mesei acasă. Prețurile restaurantelor cu servicii limitate au crescut cu 5% în martie, comparativ cu perioada din anul precedent, în timp ce prețurile la alimente au crescut mai lent.