Star Foods, divizia Snacks a PepsiCo, pierde în România procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut

Star Foods, divizia Snacks a PepsiCo, pierde în România procesul pentru amenda aplicată cu acuzația că s-ar fi înțeles cu alți retaileri să-și coordoneze politica prețurilor. Carrefour a recunoscut
scris 2 nov 2020

Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu recurs, procesul prin care a contestat o amendă de 3,93 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!
Urmărește-ne și pe Google News

În afară de Star Foods, Consiliul Concurenței a mai sancționat Auchan Romania - 36,563 milioane de lei (cea mai mare amendă), Carrefour România - 26.995.645 lei, Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei, Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) - 5.984.053 lei, Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) - 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) - 43.113 lei.

FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țară CITEȘTE ȘI FOTO Oportunitate de investiție: OMV Petrom SA scoate la vânzare mai multe proprietăți de interes în București și în țară

Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Cum să profiți de prețurile speciale ale pachetelor de service BMW CITEȘTE ȘI Cum să profiți de prețurile speciale ale pachetelor de service BMW

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.

În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.

EXCLUSIV Surpriză: eMAG face un pas înapoi - a cedat operarea business-ului de e-commerce din Polonia CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză: eMAG face un pas înapoi - a cedat operarea business-ului de e-commerce din Polonia

Consiliul Concurenței a constatat că, în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.

Această practică ar fi condus la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul.

Aceasta este a doua investigație derulată de autoritatea de concurență, finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.

Carrefour se extinde cu un nou hipermarket în România CITEȘTE ȘI Carrefour se extinde cu un nou hipermarket în România

În anul 2015, autoritatea de concurență a sancționat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea prețurilor, în perioada 2005-2009.

Amenzile au fost încasate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

Unele companii sancționate au contestat sancțiunile Consiliul Concurenței, procesele aflându-se pe rolul instanțelor. În cazul Auchan Romania, compania a pierdut la prima instanță, cu posibilitate de apel.

viewscnt
Afla mai multe despre
star foods
consiliul concurentei
amenda
instanta