Retailerul online Sezamo, lansat recent de grupul ceh Rohlik în România și anunțat în premieră de Profit.ro, și-a propus să ajungă, în câteva luni, la 1.500 de comenzi zilnice, de la câteva sute în prezent, după o perioadă de testare de șase luni, a anunțat Tomáš Chadzivasilis, CEO-ul Sezamo România.
“La lansarea grupului a durat un an și ceva să se ajungă la peste 1.000 de comenzi, la München două luni - două luni și jumătate. Targetul nostru este să ajungem, cu fiecare țară, mai repede la acest nivel zilnic al comenzilor”, a afirmat Chadzivasilis.
În perioada de teste, de circa 6 luni, Sezamo a livrat în București și Ilfov peste 25.000 de comenzi, către 8.000 de clienți.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CAHM va prelua producția de săpun solid pentru unul dintre marii jucători globali și schimbă balanța: România devine exportatorPortofoliul de produse a fost extins la mai bine de 10.000 de articole, din categorii precum fructe- legume, lactate, carne, pește, detergenți, cosmetice sau produse de menaj ori birou.
Comanda este livrată în 3 ore sau la ora programată, cu intervale de livrare de 15 minute și un cost de la 0 la 20 de lei, în funcție de valoarea coșului de cumpărături.
Sezamo are un depozit de 12.000 mp situat în zona de nord a Bucureștiului, o flotă de mașini exclusiv electrice și stații de încărcare pentru acestea.
Retailerul ceh de produse alimentare Rohlik Group, operatorul celui mai mare supermarket online din Cehia și primul unicorn din această țară, a cărui intrare a fost anunțată în premieră de Profit.ro, și-a lansat săptămâna trecută serviciile de e-groceries pentru publicul larg, în București și o parte din județul Ilfov, în urma unei investiții de 6 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Omer Susli vinde către grupul XXXLutz, concurentul IKEA în RomâniaCompania a atras recent 220 milioane de euro în Seria D de investiții, condusă de un nou investitor, holdingul belgian Sofina. Investitorii existenți, inclusiv Index Ventures, și fondatorul Tomáš Čupr, au participat de asemenea la această rundă. Fondurile vor fi utilizate pentru a accelera inovațiile tehnologice, inclusiv automatizarea centrelor de distribuție, electro-mobilitatea, precum și extinderea în țările în care compania este deja prezentă.
Rohlik activează în România sub brandul Sezamo.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Grupul CCC, fondat de „Regele Pantofilor“ din Polonia, își face în România un centru regional și deschide primul magazin epantofi.ro și Modivo. „România este o piață-cheie.“Retailerul ceh a încheiat anul fiscal 2021/2022 cu peste 1 milion de clienți activi și venituri de 490 milioane de euro, în creștere cu 53% față de anul precedent, inclusiv în contextul lansării operațiunilor pe piața germană, care a devenit rapid o piață importantă pentru grup, sub brandul Knuspr.
“Anul trecut, Rohlik Group a lansat Knuspr.de în Germania, la München și Frankfurt, urmând ca anul acesta să fie lansat la Hamburg. În săptămânile următoare vor avea loc și lansări în Italia și România și, mai târziu, în Spania - toate sub noul brand Sezamo. Creșterea și performanța de până acum poziționează Rohlik Group pentru a deveni cel mai mare supermarket exclusiv online cu coș complet din Europa continentală”, este mesajul companiei.
Fondat în 2014 de Tomáš Čupr, Rohlik Group a devenit primul unicorn din Cehia în vara anului trecut, după ce a atras o finanțare de 100 milioane de euro de la Index Ventures și alți investitori, la o evaluare post-investiție de 1 miliard de euro (1,2 miliarde de dolari). Un “unicorn” este o companie privată evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari.
Compania furnizează servicii de livrare la domiciliu în aceeași zi, începând cu mai puțin de 2 ore de la plasarea comenzilor.
Rohlik operează în prezent pe patru piețe, sub mărcile Rohlik (Cehia), Kifli (Ungaria), Gurkerl (Austria) și Knuspr (Germania).
Retailerul țintește aproximativ 2,5 milioane de noi gospodării în Milan și București odată cu lansarea noului brand Sezamo și estimează că Italia va deveni a doua mare piață internațională pentru grup, după Germania.