Retailerul portughez Jerónimo Martins, operatorul celui mai mare lanț de supermarketuri din Portugalia și cel mai mare jucător din retailul alimentar polonez, prin intermediul magazinelor Biedronka, spune că nu a renunțat la planurile de expansiune în Europa Centrală și estimează că ar putea “trece granița” spre România într-un orizont de circa doi ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În 2016, retailerul a participat la prima etapă de cumpărare a lanțului de magazine Profi, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, dar nu a mers până la capăt, cedând tranzacția în favoarea fondului de investiții Mid Europa, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, anunțată atunci în premieră de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Am ajuns la o asemenea mărime în Polonia, încât, dacă vrem să rămânem o companie foarte robustă, care permite furnizorilor să se dezvolte în continuare, trebuie să trecem granița. Europa Centrală este regiunea care are cel mai mare sens pentru noi”, a declarat, recent, directorul general al grupului, Pedro Soares dos Santos, într-un interviu pentru cotidianul portughez Jornal Económico.
“România este piața pe care vrem să intrăm”, a subliniat el.
Jerónimo Martins operează 2.823 de magazine de tip discount sub marca Biedronka în Polonia, având 68.000 de angajați și vânzări anuale de peste 11 miliarde de euro. Retailerul portughez deține și lanțul de magazine Hebe pe piața poloneză, prin care sunt comercializate produse cosmetice și farmaceutice.
Șeful Jerónimo Martins estimează că grupul ar putea deschide primele magazine în România în următorii doi ani - doi ani și jumătate, și nu exclude o eventuală achiziție a unui jucător local.
Extinderea pe piața românească ar putea aduce grupului până la 10 milioane de noi consumatori. “Un număr impresionant", apreciază dos Santos.
Fondat în 1792 la Lisabona, Jerónimo Martins deține în prezent o rețea de peste 3.800 de supermarketuri și magazine de tip discount, în Portugalia, Polonia și Colombia. Grupul, cu peste 108.500 de angajați, a încheiat anul trecut cu vânzări de 17,34 miliarde de euro și un câștig net de 401 milioane de euro.