Vânzările Carrefour în România au scăzut în al doilea trimestru, după o creștere de aproape 10% în primele trei luni ale anului, în condițiile în care retailerul francez, cu o prezență ridicată în marile centre comerciale din țară, a fost afectat de restricțiile impuse pe fondul pandemiei de coronavirus.
Grupul francez a raportat vânzări de 540 milioane de euro (TVA inclus) pe piața românească în perioada aprilie-iunie, în scădere cu 2,2% în termeni comparabili față de același interval din 2019. Incluzând impactul variației prețurilor la carburanți și efectele de calendar, vânzările au coborât cu 1,7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rezultatele din trimestrul al doilea au fost “sancționate de expunerea puternică pe magazine aflate în interiorul centrelor comerciale, care au început să se redeschidă, doar gradual, din luna mai”, potrivit Carrefour.
În primele trei luni ale anului, vânzările Carrefour în România au urcat cu 9,7%, până la 561 milioane de euro, impulsionate de cererea ridicată de produse alimentare, în condițiile în care mulți români și-au făcut provizii înaintea și în timpul implementării stării de urgență.
Cu vânzări totale de 1,1 miliarde de euro la jumătatea anului, grupul francez a rămas totuși pe creștere raportat la perioada similară din 2019, consemnând un avans de 3,5% în termeni comparabili.
La nivel internațional, Carrefour a obținut vânzări de 38,15 miliarde de euro în primul semestru, cu 7% mai mari față de același interval al anului trecut. Grupul francez a raportat un profit din operațiuni recurente de 718 milioane de euro, în creștere cu 29% de la 624 milioane euro în primele șase luni din 2019.
Carrefour operează o rețea de peste 10.800 de magazine în Europa, din care jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 12.669 de magazine la finele lunii iunie.
În România, rețeaua Carrefour cuprinde 364 de magazine, inclusiv 38 hipermarketuri și 195 supermarketuri.