Producătorul italian de bunuri de lux Salvatore Ferragamo utilizează microcipuri pentru a monitoriza încălțămintea și gențile comercializate, în încercarea de a combate contrafacerea produselor sale, scrie Bloomberg.
Ferragamo a început să insereze etichetele RFID (de identificare prin frecvență radio – n.r.), similare codurilor de bare folosite în retail, în tocurile pantofilor pentru femei încă din anul 2014, a dezvăluit compania săptămâna trecută. Între timp, microcipurile au fost inserate și în pantofii pentru bărbați, precum și în gențile și valizele produse de companie.
Tehnologia permite Ferragamo să “urmărească pantofii și să dețină controlul în lupta împotriva produselor contrafăcute", potrivit unui anunț al companiei italiene.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Etichetele RFID sunt folosite la scară largă de marii operatori din retail pentru monitorizarea produselor. Miercuri, grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a anunțat că microcipurile vor fi folosite pentru produsele comercializate în peste 2.000 de magazine Zara până la finalul acestui an.
Produsele contrafăcute reprezintă o problemă majoră pentru jucătorii din industria bunurilor de lux, în special în Asia. Anul trecut, autoritățile chineze au confiscat sau distrus produse Ferragamo piratate, majoritatea curele, în valoare de peste 17 milioane de dolari, potrivit companiei italiene.