Peste 40% din vânzările online în China anul trecut au fost bunuri contrafăcute sau de proastă calitate, notează agenția oficială de presă Xinhua citată de Reuters, ilustrând gradul unei probleme ce a împotmolit creșterea rapidă a sectorului online.
Potrivit unui raport prezentat luni înalților responsabili parlamentari chinezi, doar sub 59% din produsele vândute online anul trecut au fost "originale sau de bună calitate", notează Xinhua.
China a încercat să scape de notorietatea pentru bunuri piratate și contrafăcute ce a dat multe bătăi de cap brandurilor la nivel mondial vizând piața chineză de la producătorul iPhone Apple Inc până la retailerul de lux LVMH, amintește Reuters.
Gigantul de comerț online Alibaba Group Holding Ltd a făcut lobby pentru a nu fi pus pe o listă neagră a Statelor Unite pentru fake-uri după presiuni reînnoite asupra sa în acest an în legătură cu vânzări de produse contrafăcute pe platformele sale comerciale.
VEZI ÎN GALERIA FOTO MAI MULTE PRODUSE CONTRAFĂCUTE DIN CHINA
Raportul cere o "legislație accelerată în comerțul online, îmbunătățirea supravegherii și clarificarea drepturilor consumatorilor și a responsabilităților vânzătorilor". El precizează că acestea sunt necesare ca urmare a creșterii rapide a vânzărilor online, cu 40% anul trecut - 2,8 trilioane de yuani (441,84 miliarde dolari).
China dorește să stimuleze protecția consumatorilor online, deși există încă multă incertitudine cu privire la modul în care consumatorii pot cere despăgubiri sau îi pot trage la răspundere pe vânzătorii online. Raportul adaugă că reclamațiile clienților legate de comenzile online au crescut abrupt cu 356% față de 2013, mai notează Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sursa: Agerpres