Unul dintre cele mai așteptate evenimente de cumpărături din România, Black Friday, s-a încheiat cu o creștere de 30% în acest an, față de ediția de anul trecut, în condițiile în care peste 5000 de magazine online au avut promoții, potrivit datelor publicate marți de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).
Cele mai multe vânzări au fost realizate din categoriile de produse pentru casă și îngrijirea casei, electrocasnice mici, îngrijire personală, fashion, televizoare, telefoane, anvelope și jucării, scrie News.ro.
”Anul acesta modalitățile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumpărători au optat pentru livrare prin curier si 30% în showroom sau oficii poștale. Aproape 35% dintre cumpărători au plătit cu cardul procent în creștere comparativ cu anul trecut când o treime dintre comenzile făcute au fost achitate cu cardul”, se arată în raport.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totodată, peste 74% dintre români au vizualizat și cumpărat produsele de pe dispozitivele mobile. 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent în creștere comparativ cu anul trecut.
”Ne dorim ca cei din mediul rural, din orașele mici și persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerțului online și anume de varietatea mare de produse, prețuri și servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent. Black Friday este cel mai așteptat moment pentru cumpărături, un eveniment pentru care companiile au investit atât înainte, în timpul, cât și după, mobilizând forță de muncă pe parcursul weekendului dar și pe parcursul nopții”, a spus director executiv al ARMO, Florinel Chiș.
Conform datelor ARMO, luni 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau în curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat între 800 lei și 1600 lei.