România a înregistrat o creștere de 10,4% pe piața bunurilor de larg consum

România a înregistrat o creștere de 10,4% pe piața bunurilor de larg consum
scris 10 iun 2019

România a înregistrat o creștere de 10,4% pe piața bunurilor de larg consum în primul trimestru al acestui an, în timp ce, în Europa, piața bunurilor de larg consum a înregistrat un plus de 2,4% în valoare, se arată într-o analiză realizată de Nielsen.

"După o încetinire bruscă a economiei, înregistrată în multe dintre țările europene în a doua jumătate a anului 2018, indicatorii macroeconomici arată o creștere a PIB-ului zonei euro în primul trimestru al anului 2019 cu 1,2%. Volumul vânzărilor, însă, a înregistrat o evoluție negativă (-0,5%), în intervalul de referință, urmând tendința perioadei din T4 al anului anterior (-0,3%)", se menționează în comunicat.

Urmărește-ne și pe Google News
Dăncilă a semnat demiterea celui care a sesizat Parchetul pentru suspiciuni privind contractul corvetelor de 1 miliard euro CITEȘTE ȘI Dăncilă a semnat demiterea celui care a sesizat Parchetul pentru suspiciuni privind contractul corvetelor de 1 miliard euro

Pe majoritatea piețelor europene se observă un efect semnificativ al inflației (creștere de 1,7%) asupra vânzărilor de FMCG, iar creșterea prețurilor impactează cumpărăturile. Astfel, consumatorii cumpără de fapt cu 0,5% mai puține unități de produse, dar plătesc cu 2,9% mai mult pe unitate de produs, comparativ cu același trimestru anul anteriorscrie Agerpres.

Alte țări care au înregistrat niveluri de creștere semnificative sunt: Ungaria (+6,6%), Grecia (+4,9%), Rusia (+4,4%), Polonia (+4,3%) și Serbia (+3,8%). România se plasează printre țările cu creșterea cea mai mare dintre cele 28 de state europene, cu un salt de 10,4%. De asemenea, în comparație cu media europeană, România a înregistrat creșteri mai mari atât în ceea ce privește prețurile plătite (+3,3%), cât și la volumele cumpărate (+7,1%).

viewscnt
Afla mai multe despre
bunuri de larg consum
nielsen.