Retailerul francez Carrefour, cel mai mare din Europa și al doilea din lume, și-a ridicat afacerile din România cu 4% anul trecut, la peste 2,13 miliarde de euro. Vânzările de pe piața locală le-au depășit pe cele din Polonia, țară în care grupul francez are o prezență aproape triplă.
Vânzările Carrefour în România, incluzând TVA, au urcat de la 2,01 miliarde de euro în 2017 la 2,132 miliarde de euro, echivalentul unei creșteri de 4,3% în termeni comparabili. Vânzările nete de pe piața locală s-au situat la 1,78 miliarde de euro în 2017.
România a devenit a cincea mare piață europeană pentru Carrefour în funcție de rezultatele anuale, devansând Polonia, țară unde grupul a obținut vânzări de 2,11 miliarde de euro. Carrefour operează o rețea de 900 de magazine pe piața poloneză, aproape triplă comparativ cu cele circa 330 de magazine din România.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Apollo Global preia producătorul britanic de ambalaje RPC, prezent cu 2 unități de producție în România, pentru 3,8 miliarde euroVânzările din România le-au depășit pe cele din Polonia pentru prima dată în trimestrul al treilea.
La nivel global, Carrefour a raportat vânzări de 85,16 miliarde de euro în 2018, în creștere cu 1,4% în termeni comparabili.
În trimestrul al patrulea, vânzările grupului francez au crescut cu aproape 2% raportat la perioada similară din 2017, până la 22,63 miliarde de euro.
Vânzările din România au urcat cu 3,2% în ultimul trimestru al anului trecut, la 605 milioane de euro.