Fondul german de investiții Aurelius Group preia rețeaua britanică de magazine pentru produse de înfrumusețare The Body Shop de la retailerul brazilian Natura & Co, într-o tranzacție de 207 milioane lire sterline.
Natura a cumpărat The Body Shop de la L'Oreal, în 2017, cu circa 1 miliard de lire sterline.
The Body Shop a fost fondată de antreprenoarea britanică Anita Roddick în 1976. Primul magazin The Body Shop a fost deschis în Brighton, pe coasta de est a Angliei.
„The Body Shop este o afacere cu care mulți dintre noi au crescut”, spune Tristan Nagler, partener la Aurelius „Este o oportunitate de a pune afacerea pe picioare și de a o întoarce la gloria de odinioară. Sunt încă destule cărămizi și mortar.”
Anul trecut, Aurelius, cu sediul în Germania și birouri în cinci țări, a cumpărat retailerul de îmbrăcăminte sport Footasylum de la JD Sports.
Fondul a fost lansat în 2005 de Dirk Markus și Gert Purkert, ambii foști consultanți McKinsey, ca un vehicul privat care investește în companii mici și mijlocii.
În aprilie 2021 a lansat un fond de investiții de 500 de milioane de euro pentru spin-off-uri corporative și companii în tranziție. Datorită abordării Grupului Aurelius de a cumpăra și dezvolta active de valoare, acesta este adesea denumit "Berkshire Hathaway-ul german", o comparație cu grupul american de investiții condus de Warren Buffet.
Aurelius a mai achiziționat VAG (producător din Mannheim de supape de apă și apă uzată), Ideal World (canal TV britanic de cumpărături de acasă), Calumet Photographic (cel mai mare dealer de echipamente foto din Europa), Dr. Scholls (producător de încălțăminte), McKesson UK (jucător pharma).
The Body Shop are acum aproximativ 2.500 de magazine în peste 70 de țări.
În ultima perioadă, rezultatele au dezamăgit investitorii. Vânzările retailerului au scăzut în trimestrul III cu 13%, până la 830 de milioane de lire, comparativ cu perioada similară a anului anterior. Profiturile de bază au fost afectate de costurile de restructurare, câștigul înainte de dobândă, impozite, depreciere și amortizare scăzând cu două cincimi, până la 62 de milioane de lire.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Milionarul Panico Panayi pregătește o zonă de drive-thru la intrarea în Colosseum Mall, cu Starbucks și alte două branduri internaționaleMagazinele Body Shop din România, operate în regim de franciză, erau închise de la începutul verii, compania anunțând atunci că pregătește un nou concept pe piața locală - “un workshop unde toți clienții se vor bucura de o experiență unică de cumpărături”.
Ulterior, Profit.ro a anunțat că magazinele vor fi redeschise pe piața locală, sub un nou cncept.
Astfel, primul magazin sub noul concept a fost anunțat ca redeschis pe 1 septembrie, în mall-ul AFI Cotroceni, urmat de magazinul online.
Operațiunile The Body Shop în România sunt conduse, din 2023, de IQ Verde, parte din Cosmos Group, condus de Lefteris Koklas.
Reprezentanții francizorului spun că restructurarea nu afectează activitatea din România.