Filiala locală a retailerului olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi și pre-utilizate, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane de lei în 2020, cu 70% mai mult decât nivelul raportat în anul precedent, în ciuda faptului că pandemia a avut un impact negativ asupra evoluției multor companii.
”În anul 2020, pe cât de neașteptat pare, evoluția magazinului a fost ascendentă. Desigur, ca orice alt business, am avut perioade în care lucrurile au decurs mai greu, însă am încercat să ne concentrăm asupra părților care ne avantajau și să îmbunătățim serviciile noastre online. Nu am renunțat la proiectele pe care ni le-am propus și am pus pe hârtie idei noi”, declară Norbert Kun, directorul primei francize Used Products din România, deschisă de către antreprenorul clujean Alexandru Săsărman la Cluj-Napoca, în urma unei investiții de peste 100.000 de euro.
La începutul crizei sanitare, din motive de siguranță, Norbert Kun a decis – așa cum s-a întâmplat în cazul majorității investitorilor din retailul tradițional - să restricționeze accesul clienților în magazinul fizic. Astfel că, singura modalitate prin care s-a putut interacționa cu clienții Used Products România a fost în format online, ceea ce a avut ca efect și îmbunătățirea serviciilor pentru acest segment.
”Fiind un concept inedit de business, în plan local, afacerea se află într-o continuă dezvoltare. Anul acesta venim în întâmpinarea clienților cu o pagină web nouă, pe care vor fi implementate funcții noi, cu un rol important în optimizarea procesului de navigare. Este o mișcare strategică pusă deja în aplicare, clienții noștri având posibilitatea să vândă produse direct pe platforma noastră www.usedproducts.ro. De altfel, la nivelul întregii afaceri, dintotdeauna am încercat să îmbunătățim în permanență serviciile oferite, iar efectele acestor îmbunătățiri se observă și din creșterea de vânzări în comparație cu anul anterior”, continuă Norbert Kun.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoi Conceptul de business al companiei este caracterizat prin motto-ul: ”Vinzi, Cumperi, Faci schimb”. Cu alte cuvinte, un client poate cumpăra un produs pre-folosit, testat și verificat în amănunt, care este la un preț mult mai avantajos față de prețul aceluiași produs nou.
Ca parte a strategiei de dezvoltare pe termen mediu și lung, retailerul olandez - care are în jur de 60 de magazine în cinci țări (Olanda, Belgia, Spania, România și Germania) - plănuiește să se extindă pe piața românească în sistem de franciză, prin diverse parteneriate în orașe mari precum București, Timișoara, Constanța, Iași, Sibiu, Oradea, Arad.
Compania Used Products a fost fondată în anul 1997 în orașul Alkmaar din Olanda. Expansiunea la nivel internațional a avut în prim-plan francizarea, iar în rețeaua de magazine a retailerului sunt comercializate atât produse noi, cât și produse pre-folosite. Clienții companiei pot cumpăra, vinde și face schimburi de produse - de la telefoane și laptopuri, până la ceasuri, biciclete și jocuri&console, atât online, cât și offline, în magazinele fizice.