Vânzările Jumbo au crescut pentru a treia lună consecutivă în iulie, atenuând o parte din pierderile cauzate de închiderea magazinelor în primăvară, pe fondul pandemiei de Covid-19. În pofida revenirii pe creștere, retailerul grec de jucării păstrează un ton pesimist în privința vânzărilor din ultima parte a anului, citând incertitudini legate de evoluția coronavirusului.
Grupul elen, prezent cu o rețea de 14 hipermarketuri în România, a raportat vânzări cu 8% mai mari în iulie comparativ cu luna similară a anului trecut, după un avans de 5,8% în luna anterioară și de 13,6% în mai.
În intervalul ianuarie-iulie însă, vânzările au scăzut cu aproximativ 12,5% în ritm anual, în condițiile în care majoritatea magazinelor au fost închise în martie și aprilie, perioadă în care încasările s-au prăbușit cu până la 86%.
CITEȘTE ȘI Sameday se extinde pe fondul creșterii pieței de curierat și preia un fost showroom auto“Cifrele de mai sus nu permit, momentan, extragerea unor concluzii și estimări solide pentru întregul an, doarece este evident că circumstanțele din piață se schimbă de la o zi la alta, în funcție de evoluțiile legate de gestionarea situației de Covid-19 la nivel național și global”, a transmis compania într-o notă pentru investitori.
Acțiunile Jumbo s-au apreciat cu 0,18% în tranzacțiile de marți pe bursa de la Atena, până la prețul de 16,40 euro, conferind companiei o capitalizare de 2,23 miliarde de euro.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și două magazine online, operate din Grecia și, respectiv din Cipru, ultimul fiind lansat la finele lunii mai.
Retailerul grec vrea să deschidă un nou hipermarket în România, la Craiova, precum și un magazin online dedicat, în principal, clienților români, lansarea magazinelor fiind programată inițial pentru ultima parte a acestui an.
În contextul pandemiei, Jumbo a amânat deschiderea noilor magazine pentru începutul anului viitor.