În condițiile în care numărul locurilor de muncă vacante în Marea Britanie se apropie de maximumul istoric, o serie de retaileri, inclusiv liderul Tesco Plc, au început să ofere beneficii mai mari angajaților, încercând să îi convingă cu alimente și produse esențiale gratuite într-o perioadă în care există o criză a costului vieții.
Piața muncii din Marea Britanie a ieșit din pandemie cu cea mai mică rată a șomajului de după 1974 și prețuri record la energie care au contribuit la o inflație accelerată. În perioada mai-iulie, numărul locurilor de muncă vacante a scăzut pentru prima dată de la mijlocul lui 2020 dar a rămas aproape de maximumul istoric de 1,3 milioane de joburi.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aceste condiții, în ultimele săptămâni, Tesco, cel mai mare retailer din Marea Britanie, a majorat numărul de produse gratuite pe care le oferă angajaților de la magazinele sale. Un purtător de cuvânt a precizat că angajații din magazine primesc gratuit fructe, băuturi calde și reci, articole pentru micul dejun precum cereale, fursecuri și produse tartinabile, pâine, paste și snacks-uri, dar și produse de toaletă precum deodorante și produse sanitare, potrivit Agerpres.
Analistul KPMG, Linda Ellett subliniază că retailerii concurează între ei pentru angajați și de asemenea trebuie să concureze și cu alte sectoare, cum este cel al ospitalității. „Este vorba de angajații din magazine, din depozite și logistică și care nu mai consideră aceste joburi ca fiind atractive”, spune Linda Ellett. În același timp, retailerii sunt îngrijorați când vine vorba de „angajații sezonieri, în special în lanțurile de aprovizionare”, adaugă Ellett.
În urmă cu două săptămâni, retailerul John Lewis a anunțat că intenționează să recruteze 10.000 de angajați în perioada sărbătorilor, oferind angajaților mese gratuite în această perioadă pentru a-i ajuta să facă față creșterii costului vieții.