Războiul prețurilor dintre retaileri și furnizorii globali de produse alimentare se întețește. Carrefour i-a anunțat pe clienți că nu va mai vinde în Franța produsele Pepsi, deoarece au devenit prea costisitoare, transmite Reuters.
De azi, rafturile cu produse PepsiCo din magazinele Carrefour din Franța vor avea un anunț în care se precizează: "Nu mai vindem această marcă în urma creșterilor inacceptabile de prețuri", a anunțat un purtător de cuvânt al retailerului francez, conform Digi 24.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții PepsiCo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația.
În octombrie, compania americană anunțase că intenționează o majorare "modestă" a prețurilor în acest an, cererea fiind solidă, în pofida prețurilor ridicate, astfel încât a revizuit în creștere, de trei ori, estimările privind profitul din 2023.
În 2023, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din câteva țări, inclusiv Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la furnizorii de produse alimentare, în urma majorării prețurilor.
Gigantul snackurilor și băuturilor a declarat că a crescut prețurile la nivel global cu 11% în medie, contribuind la creșterea veniturilor peste așteptările analiștilor, în ciuda faptului că volumul PepsiCo a scăzut cu 2,5%. Vânzările nete pentru al treilea trimestru au crescut cu aproape 7%, la 23,45 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Al doilea român numit la conducerea business-ului PepsiCo în RomâniaCa urmare, PepsiCo și-a majorat prognoza pentru întregul an 2023, al treilea trimestru consecutiv în care face acest lucru. Compania se așteaptă acum ca profitul pe acțiune să fie de 7,54 dolari, în creștere de la 7,20 dolari pe acțiune, când a publicat prima dată prognoza în februarie, spune CNN.
La fel ca și alte companii alimentare, Pepsi a majorat prețurile pentru a atenua inflația. Cu toate acestea, s-a înregistrat o oarecare îmbunătățire pentru consumatorii americani, creșterea prețurilor la alimente încetinind în august, cu doar 0,2% pentru luna respectivă. Indicele prețurilor de consum din septembrie va oferi joi o nouă lectură a inflației.
Pepsi a precizat că în America de Nord au crescut și vânzările pentru Gatorade, apa minerală Bubly și sucurile. Compania a anunțat, de asemenea, că intenționează să relanseze Baja Blast, un suc preferat de fani pe care l-a creat împreună cu Taco Bell, în trei varietăți diferite, inclusiv o versiune fără zahăr.
De asemenea, consumatorii ar trebui să se aștepte să vadă în curând pe produsele sale noul logo Pepsi, dezvăluit în martie 2022.
Gerald Pascarelli, analist la Wedbush, a declarat că prețurile au fost, probabil, puțin mai mari, iar volumele au fost, probabil, puțin mai slabe, „dar, la sfârșitul zilei, prețurile pozitive conduc în mod clar la un efect de levier operațional”.
PepsiCo și rivala Coca-Cola au beneficiat de cvasi-dominația lor pe piața globală a băuturilor carbogazoase, precum și de consumatorii atenți la costuri care cheltuiesc pe produse catalogate drept „luxuri accesibile”.