Brandul Stefanel, primul retailer străin intrat pe piața locală, revine în România după ce grupul italian a semnat actele pentru lichidare

Brandul Stefanel, primul retailer străin intrat pe piața locală, revine în România după ce grupul italian a semnat actele pentru lichidare
scris 10 oct 2023

Brandul grupului italian de modă Stefanel, primul retailer străin venit în România, în 1991, și, astfel, un deschizător de drumuri pentru retailerii străini din industria modei, dar care în primăvara anului 2021, cum a anunțat atunci Profit.ro, a semnat actele pentru dizolvarea și lichidarea filialei locale, revine acum în România, prin intermediul Unic Brands.

Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări, Așteptările de Black Friday, Analiza datelor privind evoluția pieței și perspective pentru perioada următoare, Cum se poate îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic, Cum îți faci strategia de pricing a produsului, Sfaturi pentru antreprenori la început de drum, când decid lansarea unui magazine online sunt doar o parte dintre temele care vor fi discutate la Profit E-commerce - Ediția a IV-a, programat să fie organizat pe 23 octombrie. Evenimentul, care va fi transmis în direct și la PROFIT NEWS TV, este organizat cu sprijinul Alpha Bank, Mastercard, Nordis Group și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO)

Detalii AICI

Unic Brands a adus pe piața locală și brandul Guess. Firma, înființată în 2009, deține dreptul exclusiv de a opera magazinele monobrand Guess și Liu Jo pe teritoriul României.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități

Magazinul Stefanel, în noua formulă, va fi deschis în Băneasa Shopping City, pe o suprafață de 100 de metri pătrați.

În februarie 2021, Profit.ro a anunțat că grupul italian de modă Stefanel se pregătește să își închidă toate magazinele din România, afacerea fiind preluată de un alt retailer italian de modă, dar cu prețuri reduse, OVS, controlat de fondul de investiții italian Tamburi Investment Partners.

Brandul mai avea 10 magazine din România, cu aproximativ 50 de angajați.

Informația a fost confirmată trei luni mai târziu, când Profit.ro a anunțat că Stefanel a semnat actele pentru lichidare.

Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte

În acel an, afacerea Stefanel a fost preluată de către OVS, cu tot cu 100 dintre foștii săi angajați, arhivele mărcii și 30 de magazine monobrand din Italia. 

În 2019, Stefanel a avut în România afaceri de 23,9 milioane lei și o pierdere de aproape 11 milioane lei, cu circa 60 de angajați. În 2020, înaintea plecării, afacerile au scăzut la 14,4 milioane lei, dar pierderea s-a redus la 3,6 milioane lei, cu 45 de angajați. Subsidiara nu are datorii bugetare.

Grupul italian Stefanel, poziționat pe segmentul premium, acumulase, la nivel global, datorii de circa 170 de milioane de euro în ultimii zece ani, pe fondul competiției dure din partea unor retaileri mai accesibili, ca H&M sau Zara.

VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25% CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%

În aceste condiții, Stefanel, o afacere de familie lansată în 1959, a intrat în insolvență și administrare judiciară în septembrie 2019, fiind scoasă la vânzare.

Brandul a fost cumpărat, cu 3,2 milioane euro, de OVS, care mai deține în portofoliu magazinul universal Upim și retailerul de articole pentru casă Croff. Imediat după semnarea tranzacției, Stefano Beraldo, CEO OVS, a anunțat că doar o parte dintre unitățile și angajații Stefanel vor fi păstrați. Pentru România, decizia a fost ca pe "lista neagră" să intre, în totalitate, și magazinele de pe piața locală.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

În anii 90, grupul Stefanel avea peste 1.000 de magazine în 56 de țări, dar datoriile acumulate în ultimii ani, culminând cu restricțiile introduse de autorități în pandemie, care au forțat închiderea magazinelor, au redus numărul unităților la circa 400 de centre în doar 13 țări.

În 2020, Stefanel și-a declarat falimentul în Austria.

În toamna anului 2017, Profit.ro relata că Giuseppe Stefanel, președintele și acționarul majoritar al grupului, atunci în vârstă de 65 de ani, a preluat în administrare directă operațiunile din România ale Stefanel, deoarece fiul său, Carlo Stefanel, care conducea activitatea de pe piața locală din 2009, a decis să își încerce forțele în țara natală cu un nou business, de închirieri de biciclete electrice.

La acel moment, compania avea 13 magazine pe piața românească, din care 7 în București și câte 1 în Iași, Constanța, Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca și Sibiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
stefanel
romania
magazine