Proprietarul Jumbo a răbufnit în fața acționarilor: Românii nu sunt proști că lucrează 7 zile pe săptămână în magazinele noastre. Noi de ce nu putem? Achită Biserica cheltuielile?

Proprietarul Jumbo a răbufnit în fața acționarilor: Românii nu sunt proști că lucrează 7 zile pe săptămână în magazinele noastre. Noi de ce nu putem? Achită Biserica cheltuielile?
scris 27 mai 2024
Milionarul grec Apostolos Vakakis (70 de ani), proprietarul magazinelor Jumbo, a avut o ieșire neobișnuită în recenta Adunare Generală Anuală Ordinară a acționarilor companiei, în care și-a exprimat nemulțumirea față de întârzierea implementării unor reforme pe piața elenă, a legat consecințele unei lipse de creștere a productivității de majorarea repetată a salariilor în Grecia și a reclamat faptul că nu se lucrează în toate zilele săptămânii, precum în România, relevă datele analizate de Profit.ro.

VEZI AICI ȘI EXCLUSIV Surpriză - Jumbo a cumpărat un mall în România

Urmărește-ne și pe Google News
Salariul minim lunar în Grecia va fi majorat cu 50 de euro, sau 6,4%, până la 830 de euro, a anunțat în martie Guvernul conservator de la Atena, aceasta fiind a patra majorare din ultimii cinci ani.
VIDEO&FOTO Penny deschide în România primul magazin autonom. Planul - investiții de 1 miliard de euro CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Penny deschide în România primul magazin autonom. Planul - investiții de 1 miliard de euro

„Sunt îngrijorat că mergem încet. Sunt îngrijorat de bucuria pe care o văd în jurul meu, deși nimic nu a fost rezolvat. Inactivitatea, imobilitatea nu sunt semne bune pentru creșterea productivității. Suntem singura țară din Europa care lucrează doar câteva zile pe săptămână. Cei din Cipru, România și Bulgaria, care muncesc șapte zile pe săptămână, nu sunt proști. Atât timp cât există condițiile pentru a nu exploata lucrătorul, nu ar trebui să fii privat de dreptul de a-ți valorifica la maximum potențialul”, le-a spus acesta acționarilor.

El a arătat că, de exemplu, faptul că unele magazine din Grecia, precum cele ale Jumbo, nu au putut fi deschise timp de 3 zile de Paște a impactat 7% din costurile de exploatare. 
INFOGRAFIC Lidl - rată de profitabilitate în scădere, în România CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Lidl - rată de profitabilitate în scădere, în România

„Achită Biserica cheltuielile datorate magazinului închis? Nu! De ce de Sărbători pot să lucreze patiseriile, nu și celelalte magazine? Angajatul nu trebuie să lucreze mai mult de 40 de ore, iar noi ne-am asigurat acest lucru", a răbufnit acesta.

El a fost critic și față de companiile de asigurări, argumentând că acestea cresc foarte mult primele de asigurare. Deși Jumbo a primit despăgubiri în valoare de 11,5 milioane de euro pentru prejudiciile suferite de magazinele companiei din Larissa și Karditsa din cauza ciclonului „Daniel”, din toamna anului trecut, proprietarul a anunțat acum că vrea să creeze un cont de autoasigurare.
 
În urma ciclonului din toamnă, magazinele Jumbo din Larissa și Karditsa au încetat să funcționeze mai multe luni, suferind daune materiale importante la clădiri, infrastructură, echipamente și mărfuri. Despăgubirile au fost plătite într-o perioadă scurtă de către următoarele societăți de asigurare: IDU cu 30%, GENERALI cu 30%, AIG 12%, INTERAMERICAN 12%, ERGO 8%, ETNICA 6%, INTERASCO 2%, conform datelor analizate de Profit.ro.
Lanțul de cofetării Dulcinella a fost preluat de un fond de investiții și începe extinderea ca brand național CITEȘTE ȘI Lanțul de cofetării Dulcinella a fost preluat de un fond de investiții și începe extinderea ca brand național

Apostolos -Evangelos Vakakis, Președinte al Consiliului de Administrație al Jumbo, a studiat administrarea afacerilor și managementul financiar la Universitatea din Warwick (Regatul Unit).

Profit.ro a anunțat recent că retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo și-a crescut vânzările din România, în luna aprilie, cu aproximativ 10% față de luna corespunzătoare a anului trecut.
 
Per total, vânzările din România, pentru primul trimestru din 2024, sunt în creștere cu aproximativ 12%, față de perioada corespunzătoare a anului trecut.
 
Profit.ro  anunțat anterior că vânzările globale Jubo au au spart anul trecut bariera de 1 miliard de euro, ajungând la 1,089 miliarde de euro, o creștere de 13,90% față de 2022.
 
Profitul net s-a ridicat la 303,00 milioane de euro, +21,88% față de 2022.

Jumbo a încheiat anul 2023 cu 85 de magazine (53 în Grecia, 5 în Cipru, 10 în Bulgaria și 17 în România).

Vânzările din România ale Jumbo au crescut cu aproximativ 18% în decembrie 2023, comparativ cu aceeași lună a anului anterior. Astfel, vânzările de pe piața locală au încheiat anul cu o creștere de aproximativ 15% față de 2022.
 
Pentru acest an, obiectivul drupului este de a deschide încă trei magazine în România.
Vânzările de șampanie franțuzească au scăzut, după mai mulți ani de boom CITEȘTE ȘI Vânzările de șampanie franțuzească au scăzut, după mai mulți ani de boom

Astfel, cum a relatat Profit.ro, Jumbo vrea să deschidă încă trei hipermarketuri în România, inclusiv primul său magazin dintr-un mall amplasat într-o zonă centrală.

Două dintre magazine au fost gândite în Oradea (deschis deja) și Timișoara, urmate de un nou magazin în București, în incinta mall-ului Liberty Center.

Jumbo a investit aproape 57 de milioane de euro în achiziția de terenuri și imobile în România în prima jumătate a anului trecut, inclusiv pentru achiziția magazinului din Liberty Center.

În 2023, grupul a deschis, în România, un magazin online, la care se adaugă un magazin fizic în Iași. Magazinul din Iași a fost inaugurat în toamnă, fiind al 17-lea pe plan local. Magazinul online e-Jumbo a fost inaugurat în luna iulie și fusese anunțat încă din pandemie.

Compania spune că va menține prețurile la niveluri corespunzătoare în pofida problemelor logistice de transport generate de tensiunea din Marea Roșie și declară astfel că nu va vinde produse sezoniere la prețuri excesive.
viewscnt
Afla mai multe despre
jumbo
vanzari jumbo
magazine jumbo