Grupul britanic Kingfisher, al doilea mare lanț de magazine de bricolaj din Europa, a anunțat miercuri că va ieși de pe piețele din Rusia, Spania și Portugalia pentru a se concentra pe piețele unde poate deține o poziție de lider, transmite Reuters.
De asemenea, grupul care își desfășoară activitatea și în România sub brandul Brico Depot, a raportat miercuri o scădere cu 1,3% a vânzărilor comparabile în trimestrul al treilea până la 3,048 miliarde lire sterline, din cauza performanțelor slabe ale diviziei Castorama France, scrie Agerpres.
În România, Kingfisher a realizat vânzări de 69 milioane lire sterline în trimestrul al treilea, în scădere cu 0,5% în ritm anual (în termeni comparabili), grupul precizând că aceste cifre au inclus și rezultatele magazinelor Praktiker România, preluate de Brico Depot România în luna noiembrie 2017. La un curs de schimb constant, vânzările din România au crescut cu 80,4% față de perioada similară din 2017.
În primele nouă luni ale anului, Kingfisher a raportat vânzări de 164 milioane lire sterline pe piața românească, în urcare cu 1,8% în termeni comparabili și cu 81,5% la un curs constant.
Kingfisher este cel mai mare grup de retail de home improvement din Europa și al treilea ca mărime la nivel mondial, cu 1.200 de magazine în 10 țări din Europa, având ca principale branduri de retail B&Q, Castorama, Brico Depot și Screwfix, 77. 000 de angajați și aproape 6 milioane de clienți săptămânal.