Proprietarul Brico Depot, grupul britanic de bricolaj Kingfisher, și-a redus pierderile în România la jumătatea anului, ajutat de cererea ridicată din partea consumatorilor locali pentru materiale de construcții, decorațiuni și produse pentru amenajări exterioare.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie.
Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Kingfisher a raportat o pierdere de 6 milioane de lire sterline (circa 7 milioane euro) în România în primul semestru al anului fiscal, față de un rezultat negativ de 11 milioane de lire în intervalul similar din 2020.
Vânzările au avansat cu 47,6% (+19,2% în termeni comparabili), de la 107 milioane de lire la 152 milioane de lire (177,3 milioane euro), reflectând performanțe solide în categoriile construcții și tâmplărie, suprafețe și decorațiuni și amenajări exterioare.
CITEȘTE ȘI Afaceri în creștere pentru Agroserv Măriuța, deținătoarea brandului Lăptăria cu CaimacRezultatele Brico Depot România au fost afectate negativ de creșterea cheltuielilor operaționale, arată grupul britanic în raportul financiar semestrial.
Subsidiara din România trece, în acest an, la calendarul financiar utilizat de grup, rezultatele pentru primul semestru al anului fiscal curent (perioada 1 februarie-31 iulie) incluzând, în mod excepțional, și vânzările și profitul raportate în luna ianuarie.
La nivelul întregului grup, Kingfisher a raportat vânzări de 7,1 miliarde de lire în prima jumătate a anului fiscal, în creștere cu 19,9% (+22,2% în termeni comparabili) față de intervalul similar din 2020.
Profitul ajustat înainte de taxe a crescut cu aproape 62%, de la 415 milioane de lire la 669 milioane de lire, depășind estimările analiștilor, care preconizau un câștig de 657 milioane de lire.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DYU din Europa, având 1.416 de magazine în 9 țări și peste 66.000 de angajați, din care 2.575 în România. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.