Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, și-a majorat vânzările în România în primul semestru fiscal, însă a rămas pe pierdere, cu un rezultat negativ de 4 milioane de lire sterline (4,57 milioane euro).
Cele 35 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 145 milioane de lire (165,8 milioane euro) în perioada 1 februarie-31 iulie, în creștere cu 8,9% în termeni comparabili, reflectând “performanțele puternice ale categoriilor de construcții și tâmplărie, bucătării, suprafețe și decorațiuni și exterior”, potrivit grupului britanic.
Față de nivelurile dinaintea pandemiei, vânzările din România s-au majorat cu 43,6% în termeni comparabili.
CITEȘTE ȘI dm drogerie markt își lansează magazin online în România“Continuăm să înregistrăm rezultate solide la nivel local și încheiem primul semestru cu o creștere de 8,9%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Un factor important de creștere a fost diversificarea gamelor noastre de produse, atât online, cât și în magazinele fizice”, spune Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România.
Subsidiara Kingfisher din România a migrat anul trecut la calendarul financiar utilizat de grup, rezultatele din primul semestru din 2021 fiind raportate, în mod excepțional, pentru intervalul ianuarie-iulie.
Incluzând cifrele din ianuarie 2021, vânzările Kingfisher în România au scăzut cu 4,4% în ritm anual în prima jumătate a anului fiscal curent, de la 152 milioane de lire (177,3 milioane euro) anul trecut.
Grupul britanic a raportat pierderi de 4 milioane de lire pe piața locală în primul semestru fiscal, cu 25,3% mai mici față de rezultatul negativ de 6 milioane de lire înregistrat în primele șapte luni din 2021. În termeni comparabili, excluzând pierderile din ianuarie anul trecut, pierderile Brico Depot România s-au adâncit cu 3,6%.
“Creșterea profitului brut a fost parțial compensată de o creștere a costurilor de exploatare de 4,5%, determinată în principal de costurile cu personalul și de inflație”, arată Kingfisher.
Rețeaua de magazine Brico Depot din România a încheiat luna iulie cu 2.724 de angajați, în creștere de la aproximativ 2.400 de angajați la finele lunii aprilie.
La nivelul întregului grup, Kingfisher a obținut vânzări de 6,8 miliarde de lire (7,77 miliarde euro) în prima jumătate a anului fiscal, în scădere cu 4,1% în termeni comparabili. Profitul înainte de taxe s-a micșorat cu aproape o treime, de la 669 milioane de lire la 472 milioane de lire (539,8 milioane euro).
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa, având 1.511 de magazine în 9 țări și peste 64.000 de angajați. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.