Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, și-a majorat vânzările în România în primul trimestru al anului fiscal curent, pe fondul cererii robuste.
Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.
Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, cu sprijinul DPD și al Asociației Române a Magazinelor Online, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
Cele 35 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 62 milioane de lire sterline (73,1 milioane euro) în perioada 1 februarie-30 aprilie.
Vânzările au scăzut cu 9,7% în ritm anual, reflectând o lună suplimentară de raportare pentru anul trecut (ianuarie 2021), însă au crescut cu 13,9% în termeni comparabili, “reflectând cererea robustă în majoritatea categoriilor, în pofida impactului restricțiilor comerciale legate de Covid (ridicate în martie 2022)”, arată grupul britanic.
CITEȘTE ȘI Flip primește încă 6,5 milioane de euro de la eMAG VenturesFață de nivelurile dinaintea pandemiei, vânzările din România s-au majorat cu 32,8% în termeni comparabili în trimestrul încheiat la 30 aprilie.
Subsidiara Kingfisher din România a trecut la calendarul financiar utilizat de grup, rezultatele pentru anul fiscal 21/22 (perioada 1 februarie 2021 - 31 ianuarie 2022) incluzând, în mod excepțional, și cifrele din ianuarie 2021.
La nivelul întregului grup, Kingfisher a obținut vânzări trimestriale de 3,2 miliarde de lire, în scădere cu 5,4% în termeni comparabili. Față de primul trimestru din 2019, vânzările au urcat cu 16,2%.
Retailerul britanic și-a reiterat estimarea de profit pentru anul fiscal 22/23, la aproximativ 770 milioane de lire (908 milioane euro) înainte de taxe și a anunțat că va distribui investitorilor o sumă suplimentară de 300 milioane de lire prin intermediul unui nou program de răscumpărare de acțiuni.
Acțiunile Kingfisher se apreciau cu 1,90% pe bursa londoneză în jurul prânzului luni.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY (do it yourself) din Europa, având 1.474 de magazine în 9 țări și aproape 64.000 de angajați, din care aproximativ 2.400 în România. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.