Profitul anual al Inter IKEA a crescut de peste două ori, pe măsură ce presiunile asupra costurilor s-au diminuat, ceea ce i-a permis să reducă prețurile și să anticipeze mai multe reduceri în lunile următoare, potrivit proprietarului celui mai mare brand de mobilă din lume, transmite Reuters.
Compania, care aprovizionează magazinele cărora le francizează marca IKEA, a realizat un profit înainte de impozitare de 1,95 miliarde de euro (2,07 miliarde de dolari) în anul încheiat în august, în creștere față de 931 de milioane cu un an mai devreme, când a avut dificultăți din cauza costurilor ridicate și a efectului închiderii fabricilor rusești, scrie News.ro.
Directorul financiar Martin Van Dam a declarat pentru Reuters că rezultatele revin la normal după un 2022 perturbat.
”Am încercat să ne asigurăm că retailerul are prețul corect și, odată cu întârzierea prețurilor (mai mari), am ajuns să suportăm o mulțime de costuri în acel an. Dacă te uiți la anul 2021, randamentele sunt similare cu cele de acum”, a spus Van Dam.
Compania a spus că va continua să reducă prețurile atâta timp cât costurile vor scădea în continuare.
”Costurile care au tendința de scădere ar trebui să afecteze în mod pozitiv prețurile pentru clienții IKEA în anul viitor și ulterior”, se arată într-un comunicat.
Deși Inter IKEA a început să reducă prețurile pentru francizații săi în ultimele patru luni ale exercițiului financiar, va dura ceva timp până când clienții din magazine vor simți efectul total al scăderilor, a spus van Dam.