Retailerul Profi, deținut de fondul de investiții Mid Europa, care deține cea mai extinsă rețea de magazine din țară, a depășit anul trecut borna cifrei de afaceri de 7 miliarde lei, dar continuă să rămână pe pierdere.
Datele raportate acum indică pentru 2019 o cifră de afaceri de 7,2 miliarde lei (de la 5,9 miliarde ei în 2018) și un minus de 35,6 milioane lei (de la o pierdere de 90,5 milioane lei în anul precedent), dar cu un provizion de 84,7 milioane lei.
Spațiul în care funcționează, utilajele, echipamentele și stocul de marfă sunt în continuare în proprietatea Profi, în timp ce administratorul se ocupă de întreținerea magazinului, angajări, marfă și vânzări. Practica generală este ca acesta să fie remunerat cu o sumă fixă și un procent din vânzări.
Programul a fost denumit Agent și lansat în urmă cu 5 ani, la acel moment fiind anunțat că Profi introduce o nouă formă de management, înlocuind treptat o parte dintre actualii șefi de magazin prin firme deținute de mici antreprenori, dispuși să preia pe propria firmă angajații care lucrează în magazin, dar și responsabilitatea aproape totală a managementului.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Scutire de impozit pentru proprietarii de mall-uri. Condițiile stabilite de Guvern. Magazinele au reclamat că intră în faliment din cauza chiriilor cerute în continuare în mall-uriCu peste 1.250 de magazine prezente în 571 localități și o echipă de peste 20.000 de angajați, Profi este rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din România.
Fondul de investiții Mid Europa, proprietar al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, a cumpărat rețeaua de magazine Profi în noiembrie 2016 cu 533 de milioane de euro, cea mai mare tranzacție din istoria retailului românesc, anunțată atunci în premieră de Profit.ro.