Producătorul român de cosmetice Farmec anunță o cifră de afaceri de 214 milioane lei (45,8 milioane euro) pentru anul 2017, în creștere cu 9.12% față de 2016, datorată modernizării și extinderii portofoliului, pătrunderii pe noi segmente de piață, platformei online și evoluției magazinelor de brand Farmec și Gerovital.
Vânzările din magazinul online s-au ridicat la peste 7,1 milioane lei (1,5 milioane euro), în creștere cu circa 23% față de anul 2016.
Traficul de clienți din centrele comerciale fizice și magazinul online s-a aflat, de asemenea, pe un trend ascendent. Cu un total de peste 120.000 de vizitatori ai magazinelor de brand în 2017, valoarea medie a bonului de cumpărături a fost dublată anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe platforma online, medie lunară de clienți a fost de 5.000-6.500, iar valoarea medie a coșului de cumpărături de 150 de lei (32 euro).
"Suntem primul și singurul producător român de cosmetice care dispune de o rețea proprie de magazine de brand și, după dublarea numărului de spații în 2017 (de la 11 la 21 de centre naționale), ne propunem să deschidem alte 10 magazine în 2018, în toată țara", a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Pentru 2018, compania a stabilit un program investițional de peste 11 milioane lei (2,4 milioane euro), o sumă alocată proceselor de retehnologizare și modernizare a producției, dar și dezvoltării rețelei magazinelor de brand, atât la nivel național, cât și internațional.
În martie 2018, rețeaua de magazine de brand deținute de Farmec cuprindea 8 magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș și Timișoara și 13 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București (3 magazine), Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați și Râmnicu Vâlcea.
La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu 7 magazine, deschise de parteneri (3 centre în Spania, 2 în Italia și câte un spațiu în Grecia și Ungaria).