Miele, producător german de electrocasnice de lux, a înregistrat în 2018 o creștere cu 35% a cifrei de afaceri pe piața din România, la 8,5 milioane de euro, categoriile de produse cu cele mai bune vânzări fiind aspiratoarele (aproximativ 7.600 de unități), mașinile de spălat rufe și uscătoarele (peste 4.000 de unități).
Totodată, clienții din România au achiziționat peste 650 espressoare, cu aproximativ 50% mai multe față de 2017.
La nivel mondial, cifra de afaceri a companiei în anul 2017-2018 a crescut la aproximativ 4,1 miliarde de euro, cu 70% vânzări în afara Germaniei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În 2018, Miele a inaugurat cel de-al patrulea showroom propriu din România, la Timișoara, după o investiție de 150.000 de euro. Strategia Miele se va orienta în continuare pe deschiderea de noi magazine proprii, prima dintre acestea urmând să fie în Oradea, în decursul acestui an.
La nivel național, echipamentele Miele sunt comercializate într-un total de 70 de puncte de vânzare: showroom-uri proprii, magazine exclusive, magazine partenere și online.
Compania are în România o fabrică dezvoltată de la zero, în județul Brașov, pe care a inaugurat-o în 2009, în urma unei investiții de 24 de milioane de euro. În fabrica de la Brașov sunt produse componente electronice.
În afară de unitatea din România, producătorul german mai are opt fabrici în Germania și câte o fabrică în Austria, Cehia și China.
Printre competitorii Miele pe piața electrocasnicelor de lux sunt Franke sau Hotpoint Ariston.