Tokinomo Marketing, un startup românesc care dezvoltă soluții de retail advertising, a primit o finanțare de “șase cifre în euro” din partea unui grup de business angels din România,condus de Mălin Iulian Ștefănescu, director general al EEU Software, și Florin Vasilică, partener Ernst&Young România și șeful departamentului Transaction Advisory Services, în schimbul unui pachet de acțiuni reprezentând aproximativ 10% din capitalul firmei. În acționariat au fost cooptați și un fond de investiții din Statele Unite ale Americii, precum și investitorii români Cristian Lina, Mihai Guia și Radu Atanasiu.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“În urma participării în anul 2017 la un accelerator de afaceri din Statele Unite ale Americii, BoomStartup, am primit, pe lângă mentoring, o anumită sumă de bani în schimbul unor pachete de acțiuni. A doua rundă de finanțare a venit din partea unui grup de business angels din România condus de Mălin Iulian Ștefănescu și Florin Vasilică. Suma cu care am fost finanțați este de 6 cifre în euro. Pentru acești bani, investitorii au primit pachete de acțiuni reprezentând aproximativ 10% din capitalul social al firmei”, spune pentru Profit.ro Ionuț Vlad, unul dintre cei doi fondatori ai Tokinomo Marketing.
În urma infuziilor de capital, noul acționariat al firmei este format din Ionuț Vlad - 48,73% și Laurențiu Cluve - 27,07%, cei doi fondatori ai companiei, Seed Accelerator Fund - 3,6% și Shaun Cunningham - 1,8%, care reprezintă fondul de investiții din SUA, Mihnea Stere (advisor) - 2,73%, investitorii Mălin Iulian Ștefănescu - 3,34%, Florin Vasilică - 3,34%, Mihai Guia - 1,33%, Cristian Lina - 1,33% și Radu Atanasiu - 1,33%, ceilalți membrii ai echipei Tokinomo având împreună 5,4%, respectiv Adrian Sandor - 1,8%, Bogdan Vitec - 1,8% și Cristian Mardare Pop - 1,8%.
CITEȘTE ȘI Decizie a BNP Paribas pentru fosta IKB Leasing, abia preluată - compania va înceta să mai încheie contracte, toți angajații vor fi concediațiFondatorul Tokinomo spune că ideea produsului i-a venit în urma experienței din advertising si a lipsei de inovație a campaniilor in-store și susține că, în prezent, este cea mai eficientă soluție de promovare în magazine la nivel mondial.
“Pe lângă soluția actuală, lucrăm deja la add-on-uri complementare, precum și la o altă soluție complet separată, dar care va servi tot clienți din piața de retail”, arată Ionuț Vlad.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Firma în insolvență a fratelui lui Sebastian Ghiță vinde doi furnizori telecom unui SRL din Ploiești. Acțiunile - cedate la un preț surprinzătorEl estimează că firma va atinge venituri de 1 milion de euro în acest an, iar peste doi ani speră că va atinge cel puțin 20 de milioane de euro.
În 2018, afacerile companiei au atins 180.000 euro, în creștere față de 55.000 euro în 2017.