Marii producătorii de băuturi au început să încheie tranzacții și parteneriate pentru a-și putea extinde oferta de băuturi spirtoase cu prețuri de peste 200 de dolari sticla, acesta fiind segmentul cu cel mai puternic ritm de creștere de pe piața globală a băuturilor alcoolice, evaluată la 1.000 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Luna trecută, Moet Hennessy, divizia de vinuri și spirtoase a grupului de lux Louis Vuitton, și rivalul Campari, a anunțat o alianță pentru a vinde online băuturi premium în încercarea de a cuceri o cotă cât mai mare din piața globală de 50 de miliarde de dolari a băuturilor spirtoase high-end, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La rândul său, grupul Pernod Ricard, producătorul coniacului Martell, a investit în ultimii doi ani în mai multe mărci de tip "super-premium" și "ultra-premium", precum marca japoneză de gin ultra-premium Ki No Bi sau marca germană de gin Monkey 47.
Producătorii de băuturi sunt în căutare de oportunități de fuziuni și achiziții pentru că se așteaptă ca vânzările de băuturi scumpe să crească mai mult decât băuturile mai accesibile, în următorii cinci ani.
"Luxul este și va rămâne un motor important al strategiei noastre", a declarat luna trecută directorul de strategie de la Pernod Ricard, Yves Schladenhaufen.
Potrivit unei analize realizate de International Wines and Spirits Record (IWSR), vânzările de băuturi premium, cu un preț începând de la 200 de dolari, ar urma să crească cu 9,3% anual până în 2025. În contrast, vânzările de produse care costă 10 dolari ar urma să crească cu doar 0,8% anual în aceiași perioadă.
"Carantinele au relansat pasiunea pentru cocteiluri, în condițiile în care oamenii și-au exersat talentul de mixologist acasă. Credem că acest lucru se va traduce în dorința oamenilor de a fi mai aventuroși și a încerca băuturi mai de calitate și mai scumpe atunci când vor reveni la bar", apreciază Tony Latham, directorul financiar de la Bacardi Limited.
CITEȘTE ȘI Un nou sortiment de înghețată retras de la vânzareTradițional, preferințele consumatorilor se schimbă odată la 15 ani dinspre băuturi spirtoase precum whisky și bourbon spre băuturi spirtoase "albe" precum vodka și gin, deoarece tinerii adulți tind să respingă mărcile și categoriile preferate de părinții lor. Pentru că în ultimii ani au fost preferate whisky-ul și bourbon-ul, unele companii mizează pe băuturile "albe" premium precum tequila și mezcal, susține Ken Harris, analist la firma de consultanță Cadent Consulting Group. Harris apreciază că firmele care sunt în căutarea de produse high-end pe care să le adauge în portofoliile lor sunt dispuse să plătească prime de până la cinci ori valoarea unei mărci.
În Europa, pandemia a crescut interesul consumatorilor în achiziționarea online de băuturi spirtoase premium, spune Alberto Gennarini, partener la firma de consultanță Vitale & Co. În acest context, Campari și Moëe Hennessy, care au încheiat un parteneriat în luna iulie, ar putea încerca să extindă platformele de e-commerce Tannico și Ventealapropriete.com dincolo de Franța și Italia, au declarat pentru Reuters o serie de surse din industria de băuturi.
În plus, revenirea clienților la restaurantele și hotelurile de lux grație vaccinării ar urma să stimuleze, de asemenea, cererea de băuturi scumpe. În SUA, aproximativ 85% din baruri și restaurante sunt deschise în pofida înmulțirii cazurilor de infecție cu coronavirus, un semn că cei vaccinați sunt mai încrezători să ia masa în oraș.
În pofida carantinelor, anul trecut vânzările de băuturi spirtoase, măsurate în dolari, au crescut cu 1,3% în SUA , potrivit organizației reprezentative Distilled Spirits Council of the United States. Însă, în timp ce băuturile spirtoase cu un preț variind între 115 și 170 de dolari pe sticlă au crescut cu 7,3% iar băuturile cu un preț de peste 179 de dolari au crescut cu 12,7%, vânzările de băuturi cu un preț mai mic de 10 dolari pe sticlă au scăzut comparativ cu 2019.