Procedurile pentru deschiderea celui de–al doilea magazin IKEA în România nu sunt finalizate la acest moment, fiind încă așteptate avize, retailerul suedez pregătind însă în paralel deschiderea de magazine mai mici în centrele orașelor, dar și a mai multor puncte de ridicare a comenzilor.
"Am analizat toți indicatorii necesari de vizitare și vânzare și credem că IKEA Pallady va fi un succes. În acest moment, ne concentrăm pe obținerea aprobărilor finale pentru noul magazin, astfel încât să ne putem întâmpina clienții cât mai curând posibil", spune Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE, într-un interviu pentru Adevărul.
Conform acestuia, IKEA are în plan și deschiderea de magazine mai mici în centrele orașelor, dar și a mai multor puncte de ridicare a comenzilor.
În vară, IKEA a lansat primele sale puncte de colectare a comenzilor online din România, la Brașov, Timișoara și Cluj-Napoca.
Al doilea magazin IKEA era programat inițial să fie deschis în toamna acestui an.
În România, grupul suedez a deschis în 2007 primul și singurul magazin în nordul Bucureștiului, în zona comercială Băneasa. Următoarele magazine Ikea vor fi deschise în Timișoara, Brașov și Cluj-Napoca, retailerul căutând la acest moment terenuri în zonă. Ikea estimează că aceste magazine ar putea fi deschise în 2020-2021.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție: Altex, unul dintre cei mai mari retaileri locali, a cumpărat teren lângă București și dezvoltă un nou hub logistic, investiție de peste 37 milioane euroÎn anul fiscal 2018, încheiat la 31 august, IKEA a deschis 19 magazine, ajungând la o rețea de 422 de magazine în peste 50 de țări.
IKEA România a înregistrat o creștere de 10,6% a vânzărilor în anul financiar septembrie 2017 – august 2018, până la 609,35 milioane de lei, fără TVA.
CITEȘTE ȘI Policolor își mută fabrica, conducerea susține că nu vinde companiaÎn anul fiscal 2018, magazinele IKEA au fost vizitate de aproape 960 milioane de oameni, iar site-urile grupului au fost accesate de 2,5 miliarde de ori.