Compania italiană de modă Prada a sfidat o încetinire în sectorul de lux în primul trimestru, raportând o cerere în plină expansiune pentru brandul său Miu Miu și o creștere continuă în Asia, transmite Reuters.
Prada, companie deținută de o familie, a raportat miercuri vânzări în creștere cu 16%, până la 1,19 miliarde de euro (1,27 miliarde de dolari) la cursuri de schimb constante, puțin peste un consens de 1,14 miliarde de euro al analiștilor analiști.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Performanța sa contrastează cu cea a proprietarului Gucci, Kering. Grupul francez a estimat o scădere cu 40% până la 45% a profitului operațional din primul semestru, după ce vânzările din primul trimestru au scăzut, scrie News.ro.
Vânzările LVMH au crescut cu 3% în primul trimestru. Pentru Prada, Europa și Asia Pacific, și în special Japonia, au determinat creșterea vânzărilor, în timp ce America a rămas în urmă.
Într-o conferință telefonică post-rezultate, Prada a reiterat comentariile altor mărci de lux, spunând că cumpărătorii chinezi călătoresc mai mult și cheltuie mai mult în străinătate în locuri precum Japonia și Europa, reducând vânzările de acasă în perioada vacanței.
Dintre brandurile sale, vânzările cu amănuntul ale mărcii Prada au crescut cu 7% în perioada ianuarie-martie, în timp ce Miu Miu, care contribuie cu aproximativ 15% din vânzările totale, a înregistrat o creștere de 89%.
”În primul trimestru, am avut o performanță solidă într-un mediu de piață mai provocator”, a declarat Patrizio Bertelli, președintele Grupului Prada, într-un comunicat.
”În timp ce industria se confruntă cu o nouă dinamică, ne păstrăm ambiția de a oferi o creștere solidă, durabilă și peste piață”, a spus directorul executiv Andrea Guerra.
Guerra a spus într-un apel cu analiștii că industria de lux a intrat într-o nouă fază, în care creativitatea puternică și poziționarea și dezirabilitatea unui brand ar conduce performanța.
CITEȘTE ȘI Dedeman se extinde cu o investiție de 19 milioane euroEl a adăugat că tendința vânzărilor din aprilie a fost similară cu cea observată în primul trimestru.
O listare dublă, care era așteptată la Milano, este încă pe ordinea de zi, deși nu este o prioritate în acest moment, a declarat CFO Andrea Bonini analiștilor, respingând un articol de presă despre o posibilă listare triplă.
Grupul nu plănuiește să adauge magazine suplimentare în acest an, în timp ce 10-15 deschideri de magazine pentru Miu Miu sunt programate pentru 2025 și cinci până la 10 pentru Prada.