Platformele chinezești cu prețuri reduse Temu și Shein câștigă tot mai mulți adepți în Franța, după cum o demonstrează cota lor din coletele gestionate de Poșta. Dacă în urmă cu cinci ani acestea reprezentau mai puțin de 5%, în prezent ele reprezintă 22% din numărul total de colete livrate, potrivit Europe 1.
Platformele Temu și Shein „reprezintă 22% din coletele noastre”, a declarat miercuri Philippe Wahl, directorul general al Poștei franceze, în cadrul unei audieri parlamentare, respectiv cu un procent mai mult decât cele gestionate pentru Amazon.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Simbol al derivelor sociale și de mediu
Numărul coletelor reprezenta „mai puțin de 5% în urmă cu cinci ani”, a declarat Philippe Wahl, “și cu 1% mai mult decât Amazon, care nu este doar cel mai mare client al La Poste, ci și cel mai mare concurent al său”. Pentru moment, comerțul electronic se confruntă cu o „redresare foarte lentă”, cu o „presiune foarte puternică asupra marjelor”, a adăugat el, susținând că încă mai crede că este un „sector cu viitor”. Potrivit lui Wahl, livrarea coletelor reprezintă mai mult de jumătate din cifra de afaceri a Poștei, în timp ce activitatea sa tradițională de corespondență va reprezenta doar 15% din vânzări până la sfârșitul acestui an, arată G4Media.ro.
Shein, o aplicație fondată în China în 2012, este considerată un simbol a exceselor sociale și ecologice ale modei la prețuri reduse. Temu, care înregistrează progrese fulminante în Europa datorită unei strategii de prețuri mici, este versiunea internațională a mastodontului chinez de comerț electronic Pinduoduo, lansat în 2015. Acesta oferă o multitudine de produse: îmbrăcăminte, jucării, decorațiuni interioare, unelte, high-tech etc.
CITEȘTE ȘI FOTO Fashiondays.ro: Ne menținem ținta de un miliard de lei în anul fiscal 2024. Când începe Black FridayLa sfârșitul lunii septembrie, șase țări din UE – Germania, Franța, Austria, Danemarca, Țările de Jos și Polonia – au solicitat Uniunii Europene să controleze mai strict aceste site-uri de comerț electronic, care sunt suspectate că vând produse uneori periculoase pentru consumatori. În iunie, Comisia a solicitat informații de la Temu și Shein pentru a verifica respectarea de către acestea a normelor europene de protecție a consumatorilor, întrebându-le în special despre măsurile pe care le pun în aplicare pentru a permite raportarea produselor ilegale.
Alte solicitări au vizat interfețele „dark pattern” utilizate pentru a manipula comportamentul utilizatorilor, protecția minorilor, transparența sistemelor de recomandare a produselor și trasabilitatea vânzătorilor pe aceste platforme.