Autoritatea pentru concurență din Polonia (UOKiK) a amendat compania americană Amazon cu 31 de milioane de zloți (7,8 milioane de dolari) pentru că a indus în eroare clienții în privința disponibilității produselor și a datelor de livrare, transmite Reuters.
Instituția a precizat că a primit plângeri din partea clienților care nu și-au primit comenzile, scrie Agerpres.
„Consumatorul mediu are dreptul să presupună că opțiunile de achiziție, disponibilitate și datele de livrare oferite de comercianți nu induc în eroare”, a declarat șeful UOKiK, Tomasz Chrostny.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acesta a adăugat că Autoritatea a analizat practicile Amazon, cum ar fi afișarea pe un ecran a perioadei în care comanda poate fi plasată, fără o garanție că va sosi în intervalul de timp prevăzut.
Biroul de presă al Amazon a anunțat că firma va contesta amenda.
„Deși majoritatea livrărilor noastre sosesc la timp, clienții ne pot contacta în eventualitatea rară că se confruntă cu o întârziere sau o anulare a comenzii și discutăm problema. Pe parcursul anului trecut, am colaborat cu UOKiK și am propus multiple amendamente voluntare pentru a continua să îmbunătățim experiența clienților pe Amazon.pl. Urmăm strict normele legale în toate țările în care operăm și nu suntem de acord cu evaluarea și amenda acordată de UOKiK”, a precizat compania americană.
Considerată a fi una dintre cele mai mari cinci companii americane de tehnologie, alături de Alphabet (compania părinte a Google), Apple, Meta și Microsoft, platforma de comerț online Amazon a raportat pentru anul trecut un profit net de peste 30 de miliarde de dolari.