Retailerul eMAG va deschide un nou depozit în București, va dezvolta platforma de marketplace, oferindu-le vânzătorilor oportunitatea de a cumpăra publicitate, și va îmbunătăți serviciile de livrare, cu posibilitatea de comandă până la 24:00 și livrarea a doua zi, după următorul grafic: livrare în 6 intervale orare ale zilei, de câte 2 ore, în București și în județul Ilfov.
Conform informațiilor transmise de Iulian Stanciu, CEO eMAG, compania va introduce din septembrie serviciile de livrare într-un interval orar de 3 ore și în orașele reședință de județ, până în prezent acestea fiind disponibile doar în București, iar în august va lansa serviciul de livrare în aceeași zi, cu 6 intervale orare de câte 2 ore fiecare, în București și în județul Ilfov. În prezent, acest serviciu de livrare este disponibil în 3 intervale orare, de câte 3 ore fiecare.
Alte servicii de livrare, anunțate de companie, sunt posibilitatea de a comanda un produs până la ora 24 cu livrare a doua zi, inclusiv sâmbăta și duminica, de la sfârșitul lunii iunie în București și județul Ilfov, și livrarea în aceeași zi pe litoral pentru comenzile efectuate până în ora 12, serviciu pregătit să fie lansat în luna iulie.
CITEȘTE ȘI Curierul controlat de eMAG și-a triplat afacerile, dar a trecut pe pierdere pentru prima oară în ultimii 3 aniDe altfel, compania va simplifica procesul de livrare în showroom-uri pentru comenzile online pre-plătite prin scanarea codului primit pe telefon și plata cu cardul la un automat în rate fără dobândă, serviciul care va fi lansat în luna septembrie. Începând din luna octombrie, clienții eMAG vor putea să își cumpere de pe platformă cartele prepaid sau să își alimenteze conturile prepaid de pe telefoane.
„Am atras în compania românească capital internațional de 203 milioane de dolari în ultimii 5 ani. Pentru a atrage capital de dezvoltare, capital internațional, este nevoie de educație financiară și la nivelul înalt, adică la business-uri, pentru a putea spune o poveste. Capitalul de dezvoltare te ajută să investești în creșterea productivității, care te ajută să obții fonduri pentru a plăti mai multe salarii”, spune Stanciu.
În 2017, compania a investit 63 milioane de euro, dintre care 2 milioane de euro în programele de dezvoltare a angajaților, 10 milioane de euro în automatizări logistice, 27 milioane de euro în dezvoltarea tehnologică (platforma de marketplace, aplicația de mobil) și 24 milioane de euro în dezvoltarea internațională (compania operând în Bulgaria, Ungaria și Polonia).
Numărul total de clienți înregistrat de eMAG, până în 2017, a fost de circa 7,6 milioane de clienți, dintre care 4,2 milioane de clienți în România, aproape 1 milion de clienți în Bulgaria, 1 milion de clienți în Polonia și 1,4 milioane de clienți în Ungaria.
CITEȘTE ȘI Euro Pool System, parte a unuia dintre cei mai mari furnizori de servicii logistice pentru ambalaje în industria alimentară din Europa, a intrat pe piața localăAnul trecut, compania a avut aproximativ 1,7 milioane de clienți noi, dintre care 800.000 în România, iar numărul aplicațiilor eMAG instalate a fost de aproximativ 1,2 milioane. În prezent, pe platforma marketplace există 3,2 milioane de produse.
Cu un ritm de 800 de selleri noi integrați lunar, eMAG Marketplace a crescut cu 201% în perioada ianuarie 2017-mai 2018, iar în prezent reunește peste 10.000 de selleri în România. În prezent, 50% dintre produsele vândute pe eMAG provin din oferta sellerilor Marketplace.
CEO-ul eMAG a anunțat că vânzătorii vor putea cumpăra publicitatea pe platformă pentru a-și promova produsele.
În 2017, categoriile cu creșteri mari au fost telefoanele și gadget-urile, televizoarele, jucăriile și electrocasnicele mici și mari. În 2018, un potențial mare de creștere au produsele din categoriile fashion, sport, îngrijire personală și cosmetice și bricolaj, mobilă și decorațiuni.
În 2017, eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri de 2,58 miliarde lei, în creștere cu 28% față de anul precedent, iar cifra întregului grup eMAG a crescut până la 4,06 de miliarde de lei, în creștere cu 30% față de anul trecut.
„Estimez o creștere a cifrei de afaceri cu 20% atât pentru eMAG România, cât și pentru grupul eMAG”, a mai spus Stanciu.
eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație sub 23%.
Grupul eMAG cuprinde companiile eMAG, Conversion Marketing, PC Garage, Depanero și Fashion Days.