Retailerul polonez de încălțăminte CCC Group, proaspătul proprietar al lanțului de magazine CCC din România operate anterior în franciză de Peeraj Brands International, a raportat pierderi de circa 146 milioane de zloți (34,6 milioane euro) în primul trimestru, de aproape patru ori mai mari față de perioada similară a anului trecut, pe fondul vânzărilor în scădere și al cheltuielilor în creștere.
Grupul polonez, printre cei mai mari producători de încălțăminte din Europa, prezent cu circa 1.000 de magazine în 19 țări, a finalizat, joi, preluarea magazinelor CCC de la Peeraj în schimbul sumei de 33 milioane de euro, tranzacție anunțată în decembrie anul trecut.
CCC a obținut vânzări consolidate de 694,1 milioane de zloți (164,85 milioane euro) în intervalul ianuarie-martie, în scădere cu 3,7% de la 720,4 milioane de zloți în primul trimestru din 2017. Cheltuielile au crescut cu peste 22%, de la 366,3 milioane de zloți la 448 milioane de zloți (106,4 milioane euro).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pierderile s-au mărit în perioada analizată de 3,6 ori, de la 40,8 milioane de zloți la 145,7 milioane de zloți (34,6 milioane euro), potrivit raportului financiar preliminar.
CCC a fost fondată în 1996 de antreprenorul polonez Dariusz Milek, poreclit “Regele pantofilor”. Compania a atins pragul de 1 milion de pantofi fabricați în 2005, iar cinci ani mai târziu a raportat primul miliard de zloți din vânzări.
CCC s-a listat la bursa din Varșovia în 2004. Cel mai mare acționar al companiei, cu o participație de 26,9%, este Milek, plasat de Forbes pe locul al patrulea pe lista celor mai bogați oameni din Polonia, cu o avere de 1,38 miliarde de dolari.