Valoarea vânzărilor de bunuri de folosință îndelungată a crescut cu 5,2% în perioada aprilie-iunie 2020, comparativ cu perioada similară a anului trecut și a fost determinată de creșterea sectoarelor IT, Echipamente de birou și Electrocasnice Mici, potrivit datelor GfK România.
În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vânzărilor în cel de-al doilea trimestru al anului 2020, în piața bunurilor de folosință îndelungată, arată datele GfK.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungată.
Potrivit sursei citate, criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încredere a consumatorului, media europeană în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scădere de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.
Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamentele de birou (Office Equipments, OE) au înregistrat, în perioada aprilie - iunie 2020, o creștere de 67,9%, respectiv 75,7% față de aceeași perioadă a anului 2019. Evoluția sectorului IT a fost influențată de creșterile înregistrate de vânzările de computere mobile și mouse-uri.
O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31,7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit.
Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart și Mobilephones).
Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0,7% față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe.
Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo) au înregistrat, în cel de-al doilea trimestru al anului, scăderi de 3,2% respectiv 40,6% față de aceeași perioadă a anului anterior, pe fondul declinului vânzărilor de televizoare și camere video (Camcorders).