Piața de retail din România devine tot mai atractivă pentru brandurile noi de fashion

Piața de retail din România devine tot mai atractivă pentru brandurile noi de fashion
scris 29 nov 2016

Forever 21, Tati, COS, Max & Co, Cerruti 1881, Chopard și Boggi sunt printre brandurile noi de fashion care au intrat pe piața locală de retail în acest an, iar anul viitor sunt așteptate noi mărci, în special din rândul brandurilor din Polonia și din Turcia, potrivit firmei de consultanță imobiliară Colliers.

„Livrările recente, precum ParkLake Plaza și Verada Mall, au adus pe piață branduri noi. Dintre brandurile mass market care au ales să deschidă primele magazine din România în aceste proiecte, menționam: Forever 21 a deschis primul magazin în Parklake Plaza, în timp ce brandul francez Tati a ales Veranda Mall. (...) România a continuat să fie în centrul atenției retailerilor și la târgul MAPIC, care a avut loc în noiembrie la Cannes. Majoritatea retailerilor prezenți se așteaptă să încheie anul cu creșteri ale vânzărilor cuprinse între 20-30% față de anul precedent. Succesul acestor retaileri încurajează jucătorii care nu sunt încă în România, performanța lor reflectând direct potențialul pieței noastre”, a declarat Daniela Popescu, senior associate în departamentul de retail al Colliers International.

Urmărește-ne și pe Google News

În 2016, pe piața din România au fost finalizați peste 200.000 mp de spații de retail, fiind anul cu cele mai multe livrări după 2009. Aproximativ jumătate din volumul livrat a fost în București, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproximativ 1,16 milioane mp, dintre care aproape 40% se află în sectoarele 2 și 3, care au devenit cele mai aglomerate din punct de vedere al stocului.

Pe termen scurt, Colliers vede noi intrări pe piață, o mare parte fiind din rândul brandurilor poloneze care se uită la extinderea în România întrucât acoperă deja foarte bine piața din Polonia.

”De asemenea, ne așteptăm că anul viitor să vedem pe plan local noi concepte de retail din Turcia. Aceste brandurile au o dublă motivație, atât potențialul României, cât și încercarea de a-și diversifica piețele de desfacere, pentru a atenua riscurile geopolitice și deprecierea lirei turcești”, a încheiat Daniela Popescu.

Conceptele internaționale precum TK Maxx, Primark sau Toys ”R” Us, atât de așteptate pe piața din România, cel mai probabil vor amâna decizia până la un nou ciclu economic.

”Motivul este relativ simplu: cele mai multe dintre aceste branduri au pus piciorul în piețele din Europa Centrală și de Est abia în ultimii ani, începând cu țări precum Germania, Polonia, Cehia și Austria, iar acum se concentrează pe deservirea acestor piețe. Cu siguranță România va fi parte din următorul val, imediat ce aceste țări vor fi saturate”, a subliniat Daniela Popescu.

În ceea ce privește chiriile, pentru spațiile comerciale moderne din București, acestea variază între 14 – 22 euro/mp/lună pentru spațiile mari (1.000-2.000 mp), destinate ancorelor de fashion și între 17 – 25 euro/mp/lună pentru spațiile medii (350-800 mp).

Pentru anul 2017, volumul de spații comerciale așteptat spre livrare este estimat la 180.000 mp, accentul fiind pe orasele din țară, unde vor fi livrate o serie de parcuri de retail: Shopping City Satu Mare (18.000 mp) și Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum și extinderi ale proiectelor existente Shopping City Sibiu (16.900 mp - extindere) și Shopping City Galați (27.000 mp - extindere).

viewscnt
Afla mai multe despre
branduri
fashion