Piața de ambalaje din România are un ritm de creștere încetinit în 2023 comparativ cu alți ani, fiind afectată de reducerea consumului general de bunuri.
În acest context, este înregistrată o creștere de 10% a cererii pentru ambalaje de protecție, iar în topul industriilor din punctul de vedere al cererii se află industria de ecommerce, cu o creștere de 24%. Totodată, piața de ambalaje este definită de două tendințe principale: interesul mare pentru ambalaje sustenabile și ecologice și creșterea numărului de achiziții în mediul online atât pe segmentul B2B, cât și pe B2C.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Situația pieței de ambalaje din acest an este mai puțin favorabilă, având loc o scădere a consumului general în aproape toate sectoarele, consumatorii din România reducând constant cheltuielile din cauza inflației. Dacă în anii precedenți am înregistrat creșteri între 25% și 35%, în 2023 cererea de ambalaje de protecție a produselor a urcat cu doar 10% față de anul anterior, dar cu un ritm mai accelerat de recuperare în a doua jumătate din an”, declară Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.
Industrii cu cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje
În ciuda contextului actual, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022. Cele mai solicitate tipuri de produse din acest segment sunt ambalajele pentru e-commerce, sistemele automate pentru ambalare, ambalajele termoizolante și echipamentele pentru depozit.
Industriile și creșterea cererii pentru ambalaje
- E-commerce: circa 24%
- Electronică: 10%
- Farmaceutică: 10%
- Industria mobilei: 5%
- Logistică: 5%
- Aeronautică: 3%
- Automotive: 3%
- Construcții: 3%
Cele mai comandate tipuri de ambalaje
Cea mai mare parte din cererea pentru ambalaje vine din partea companiilor, însă crește substanțial constant interesul din partea persoanelor fizice, care își doresc de asemenea ambalaje de calitate dintr-o gamă completă, de peste 5.000 de produse unice, comanda medie variind între 100 euro și 50.000 euro, potrivit datelor INATECH Packaging.
“Pentru al doilea an consecutiv, ambalajele din carton și hârtie le-au depășit pe cele din plastic, crescând cererea pentru aceste tipuri de ambalaje cu 10% față de 2022. De altfel, observăm un interes tot mai mare pentru ambalaje sustenabile”, explică Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.
În acest context, grupul INATECH estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de peste 9 milioane euro, în creștere cu în jur de 10% față de anul trecut.