Piața cafelei din România, estimată la circa 420 milioane euro, a crescut într-un ritm cu o singură cifră în primele șase luni ale acestui an, iar tendința se va păstra și în 2017, pe fondul migrării consumatorilor români către sortimente premium și a inovațiilor făcute de producătorii de cafea, a declarat, pentru News.ro, directorul de vânzări pe Europa de Est al producătorului de cafea Lavazza, Mihai Marinescu.
Lavazza este un producător italian cu sediul în Torino care a reușit să se extindă pe piața internațională, ajungânt la afaceri de 1,4 miliarde de euro în 2015, în o creștere de 9,6% față de anul precedent.
În România, vânzările Lavazza au crescut anul trecut de trei ori mai rapede decât la nivelul întregului grup.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivti reprezentanților companiei, cel mai puternic canal de creștere a vânzărilor de cafea din România este reprezentat de lanțurile de retail, ca în întreaga Europă de est,
”Pentru Lavazza, retail-ul are o pondere de 35-40%, iar celelalte trei canale - vending, birouri și food service – își împart aproape egal cealaltă parte, de 60%. În România, Lavazza are doi parteneri principali alături de care compania continua să crească: Aquila pentru vending și retail, La Fântâna pentru birouri și horeca”, a spus Marinescu.
În 2014, piața românească a cafelei a ajuns la circa 420 de milioane de euro, însă consumul mediu anual de cafea pe persoană este scăzut, plasând România în cea de-a doua jumătate a topului european.
CITEȘTE ȘI IKEA România se transformă din SRL în SA, directorii vor fi controlați de un Consiliu de Supraveghere cu manageri străiniDupă creșterile din 2015 și din prima jumătate a acestui an, Lavazza estimează că tendință care se va păstra și anul viitor pe toate segmentele pieței românești.
Lavazza a intrat pe piața din România de peste 15 ani, inițial în segmentul de retail, iar din 2005 pe piața HoReCa și în segmentul serviciilor de vânzare și livrare a cafelei pentru birouri.
Anul trecut, producătorul italian de cafea și-a dublat cota de piața în România, până aproape de 4%, în special ca urmare a avansului de pe piața espresso, segment care se ridică la aproximativ 10% din valoarea întregii piețe românești de cafea.
Lavazza, ca și alți producători de cafea din aceeași gamă, se lovește pe piața românească de slaba dotare a gospodăriilor cu espressoare, ceea ce limitează posibilitățile de extindere pe retail.
Compania intenționează să-și majoreze cota de piață în cursul anului următor, mizând în special pe cafeaua la filtru, segment pe care a intrat recent, prin sortimentul Lavazza Filtro Italiano.
Cafeaua la filtru este mult mai răspândită în România, astfel că noul segment înseamnă și posibilități mai mari de creștere a cotei piață pentru producătorul de cafea.