Volumul pieței berii în România s-a menținut în 2019 la nivelul anului anterior, de 16,7 milioane hectolitri, iar consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 litri, potrivit Asociației Berarii României, care a anunțat miercuri evoluția pieței berii în anul 2019.
"Volumul pieței berii s-a menținut la nivelul anului anterior; a înregistrat o evoluție de doar +0,4% în volum, ajungând la 16,7 milioane hectolitri. Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 litri", arată Asociația Berarii României într-un comunicat.
“Sectorul de bere continuă să aibă o contribuție semnificativă la economia și societatea din România. Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței, industria berii asigură, direct și indirect, un număr important de locuri de muncă și generează creștere prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local și de a consolida o industrie responsabilă. Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei Covid-19. Mai mult ca oricând, asociația își propune să continue impactul pozitiv al sectorului de bere în România. Toți trebuie să fim responsabili, să demonstrăm solidaritate, pentru a trece peste această perioadă cât mai repede și să ne putem bucura de momente alături de cei dragi, cât mai curând”, a declarat Dan Robinson, președintele Asociației Berarii României, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
97% din piață este producție locală, iar 50% din ingrediente provin din agricultura României. La nivel direct și indirect, sectorul asigură aproape 61.000 locuri de muncă pentru români.
De-a lungul ultimilor ani, fabricile de bere au fost retehnologizate la standarde europene – peste 1,6 miliarde de euro au fost investiți în modernizarea capacităților de producție. Cele mai multe investiții au fost direcționate către dezvoltarea durabilă a sectorului, în sensul eficientizării consumului de apă în producția de bere, al creșterii eficienței energetice, inclusiv prin utilizarea de energie din surse regenerabile, sau în reducerea amprentei de CO2.
"Preferința românilor pentru mixurile de bere și berile aromatizate este în creștere, urmând de altfel și tendința europeană de consum. Deși cu o pondere mică din piață, acest segment a înregistrat anul trecut o creștere record în România, de 32,5% față de anul anterior. Aceasta confirmă preferințele tot mai variate ale românilor în materie de bere și dorința lor de a experimenta gusturi noi, speciale”, a adăugat Julia Leferman, director general Asociația Berarii României.
De asemenea, eforturile investiționale ale membrilor Berarii României au atins un nivel record în 2019, acestea ridicându-se la 96,3 milioane euro, în creștere cu 22 de milioane euro față de 2018. Investițiile cumulate ale membrilor Asociației în ultimii 16 ani au atins 1,62 miliarde euro.
Nivelul contribuțiilor anuale ale membrilor asociației la bugetul statului este unul semnificativ, doar în 2019 acesta atingând 251 milioane euro. Nivelul contribuției cumulate din partea membrilor Berarii României în ultimii 16 ani a depășit 3,88 miliarde euro.
Despre preferințele consumatorilor în funcție de tipurile de ambalaje, asociația arată că structura în funcție de ambalaj a pieței a continuat tendințele ultimilor ani, "vedetele" rămânând sticla și doza, cu creșteri de 1-2 procente anual. Ponderea sticlei a crescut în total cu 5,2 puncte procentuale în ultimii cinci ani. Berea ambalată la doză a crescut în 2019 cu 1,6 pp, în timp ce ambalajul PET a înregistrat anul trecut o altă scădere semnificativă, de încă 3,1 pp.
Berea draft este constantă, iar berea îmbuteliată la PET își continuă declinul, într-un ritm de aproximativ 3 procente anual. Scăderea totală înregistrată de ambalajul PET în ultimii cinci ani a atins aproape 9 pp. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj - sticlă: 30%, doză: 22,2%, butoi: 3,4%, PET: 44,5%.
Pe parcursul anului 2019, importurile au cunoscut o ușoară scădere, de 0,04 milioane hectolitri, atingând un total de 0,5 milioane hectolitri.
"Piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de 97% din consumul intern", precizează asociația.
Exporturile au scăzut și ele ușor, cu 0,05 milioane hectolitri față de anul anterior, atingând un total de 0,49 milioane hectolitri.
"Tipuri de bere consumate: berea lager a continuat să domine preferințele românilor și anul trecut, cu o pondere de 93%. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3% din piață, iar categoria specialități, în care intră, printre multe altele, berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc, 2,2% din piață. Berea fără alcool a deținut o pondere de 1,7%. În ceea ce privește dinamica segmentelor în 2019, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cel mai mult, cu 32,5%, în timp ce berea fără alcool a înregistrat o ușoară scădere de -8,2%. Celelalte segmente au rămas stabile", arată datele asociației.
Numărulul producătorilor de bere a crescut la 68 în 2019, față de 56 în 2018.
Sursa datelor din comunicatul de presă: BDO Business Advisory și studiul Brewers of Europe despre impactul economic al sectorului berii din România, ediția 2020.
Membrii actuali ai Asociației Berarii României sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.