Philip Morris International oferă 16 miliarde de dolari pentru preluarea producătorului suedez de trabucuri și produse din tutun fără ardere Swedish Match, compania suedeză recomandând acționarilor să accepte oferta.
Potrivit termenilor ofertei, acționarii Swedish Match vor primi 106 coroane suedeze pe acțiune în numerar, preț care evaluează compania la aproximativ 161,2 miliarde de dolari (aproximativ 16 miliarde de dolari).
Oferta reprezintă o primă de 39,4% față de prețul la care au închis acțiunile Swedish Match vineri, cu o zi înainte ca în presă să apară primele informații privind o potențială preluare a companiei de către Philip Morris.
CITEȘTE ȘI Retailerul polonez CCC a avut anul trecut afaceri de 136 de milioane de euro pe piața locală, din care 68% au venit din onlinePhilip Morris și Swedish Match au confirmat ieri că negociază pe tema unui acord.
Achiziția Swedish Match ar extinde semnificativ prezența Philip Morris pe piața produselor din tutun fără fum, în cadrul strategiei anunțate de gigantul american încă din 2016 de a înlocui țigările cu alternative considerate mai puțin nocive pentru sănătate.
Conform strategiei, Philip Morris își propune să devină o companie cu produse predominant fără fum până în 2025, cu mai mult de jumătate din veniturile sale nete provenind din astfel de produse.
Acțiunile Swedish Match se apreciau cu 9% pe bursa Euronext Stockholm miercuri după-masă, după un avans de 25% în sesiunea de marți.
Compania suedeză, fondată la Stockholm în 1915, produce și comercializează produse din tutun, sau pe bază de nicotină, fără ardere, inclusiv snus și pouch-uri cu nicotină, precum și trabucuri, brichete și chibrituri, având unități de producție în 7 țări și vânzări anuale de peste 1,8 miliarde de dolari, cu aproximativ 7.500 de angajați.
Portofoliul companiei include mărci ca General, ZYN, Longhorn, Onico, America's Best Chew, Thunder, Oliver Twist, White Owl, Game, Fiat Lux și Cricket.