IKEA pregătește investiții de 3 miliarde de euro în magazine existente și noi, inclusiv în România

IKEA pregătește investiții de 3 miliarde de euro în magazine existente și noi, inclusiv în România
scris 10 mai 2022

IKEA va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Investițiile vizează toate regiunile în care activează retailerul suedez, cu accent special pe Londra, capitala britanică fiind un banc de probă pentru noile formate de magazine și configurări logistice, a declarat, pentru Reuters, Tolga Oncu, director de retail la Ingka Group, care deține cea mai mare parte a celor peste 400 de magazine IKEA și majoritatea operațiunilor de comerț electronic.

Urmărește-ne și pe Google News

Londra ar urma să atragă aproximativ o treime din bugetul de investiții.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
ULTIMA ORĂ FOTO Poșta Română semnează cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Poșta Română semnează cu Auchan pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară

"Cea mai mare parte [a investițiilor] va fi în magazinele noastre existente, deoarece vorbim despre transformare, despre reproiectarea scopului metrilor pătrați", a precizat Oncu.

Cheltuielile se vor concentra, de asemenea, pe noi magazine de periferie, de tip "blue-box", în România, China și India și pe noi magazine urbane, precum și pe deschiderea de studiouri de planificare, în Canada, Danemarca, Italia, India, Statele Unite și alte țări. 

În ultimii trei ani fiscali, Ingka a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.

Ingka s-a adaptat la creșterea cumpărăturilor online prin dezvoltarea unor magazine mai mici, amplasate în orașe, prin modernizarea site-ului său și lansarea de noi aplicații, precum și a unor servicii digitale.

"Simțim că avem de recuperat decalajele în ceea ce privește operațiunile de back-end [și] ne-am dat seama că, prin includerea magazinelor în rețeaua noastră de design și de livrare, putem crea o situație avantajoasă. În loc să construim capacități centrale de depozitare pentru cumpărăturile online, de ce să nu le trimitem din magazinele noastre IKEA?", a comentat Oncu.

Potrivit acestuia, reconfigurarea magazinelor de la periferiilor orașelor pentru a facilita expedierea cumpărăturilor online se va traduce în livrări mai ieftine, mai rapide și cu un impact mai redus asupra mediului comparativ cu expedierile din câteva mari centre logistice.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
ikea
magazin nou ikea romania
investitii extindere magazine ikea
centre distributie ikea
tolga oncu
ingka group