IKEA va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Investițiile vizează toate regiunile în care activează retailerul suedez, cu accent special pe Londra, capitala britanică fiind un banc de probă pentru noile formate de magazine și configurări logistice, a declarat, pentru Reuters, Tolga Oncu, director de retail la Ingka Group, care deține cea mai mare parte a celor peste 400 de magazine IKEA și majoritatea operațiunilor de comerț electronic.
Londra ar urma să atragă aproximativ o treime din bugetul de investiții.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Cea mai mare parte [a investițiilor] va fi în magazinele noastre existente, deoarece vorbim despre transformare, despre reproiectarea scopului metrilor pătrați", a precizat Oncu.
Cheltuielile se vor concentra, de asemenea, pe noi magazine de periferie, de tip "blue-box", în România, China și India și pe noi magazine urbane, precum și pe deschiderea de studiouri de planificare, în Canada, Danemarca, Italia, India, Statele Unite și alte țări.
În ultimii trei ani fiscali, Ingka a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în magazine noi și existente în cele 32 de piețe ale sale.
Ingka s-a adaptat la creșterea cumpărăturilor online prin dezvoltarea unor magazine mai mici, amplasate în orașe, prin modernizarea site-ului său și lansarea de noi aplicații, precum și a unor servicii digitale.
"Simțim că avem de recuperat decalajele în ceea ce privește operațiunile de back-end [și] ne-am dat seama că, prin includerea magazinelor în rețeaua noastră de design și de livrare, putem crea o situație avantajoasă. În loc să construim capacități centrale de depozitare pentru cumpărăturile online, de ce să nu le trimitem din magazinele noastre IKEA?", a comentat Oncu.
Potrivit acestuia, reconfigurarea magazinelor de la periferiilor orașelor pentru a facilita expedierea cumpărăturilor online se va traduce în livrări mai ieftine, mai rapide și cu un impact mai redus asupra mediului comparativ cu expedierile din câteva mari centre logistice.