Gigantul polonez de reduceri Pepco a fost ținta unui atac de phishing în Ungaria, care a rezultat în pierderi de aproximativ 15 milioane de euro.
„În această etapă nu este clar dacă fondurile pot fi recuperate, deși Pepco depune diferite eforturi prin partenerii săi bancari și prin poliție”, a spus compania, citată de Reuters.
În această etapă, incidentul nu pare să fi implicat informații sau date despre clienți, furnizori sau personal, a adăugat acesta.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Omul de afaceri libanez El Khalil, în topul celor mai bogați fermieri din România, cumpără jumătate din producătorul Izvoarele CălimaniCompania, cu sediul central în orașul Poznań, are în prezent peste 31.000 de angajați în 19 țări europene și are o rețea de peste 3.600 de magazine. Pe plan internațional, Grupul Pepco a înregistrat recorduri de vânzări în anul financiar 2022/2023.
Vânzările au crescut cu peste 17%, până la 5,65 miliarde de euro, ca urmare a numeroaselor noi deschideri. Profitul net a scăzut însă cu 41%, la 102 milioane de euro, conform Vienna.at.
Pe 28 septembrie, grupul și-a redus perspectivele de profit pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni, dând vina pe un mediu comercial ”din ce în ce mai dificil” în Europa Centrală și de Est și o pierdere a concentrării din partea conducerii.
CITEȘTE ȘI Efectul „waterbed” după plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: Retaileri din România au crescut alte prețuri și câștigă ca înainteAcțiunile Pepco au scăzut cu 27% în ultimul an.
România rămâne a doua mare piață pentru grup, după Polonia, unde deține o rețea de 1.167 magazine.
Pepco Group (fostul Pepkor Europe) este controlat de holdingul sud-african Steinhoff International din 2014.