Pepco Group, retailerul european cu discount care a emis două avertismente de profit luna trecută, își va încetini programul de deschidere a unor noi magazine, pentru a se concentra pe reconstruirea profitabilității, potrivit unui anunț al companiei, citat de Reuters.
Profit.ro organizează pe 23 octombrie Profit E-commerce - Ediția a IV-a, cu sprijinul Alpha Bank, Mastercard, Nordis Group, Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), eShopTen, UniCredit Bank.
Programul evenimentului poate fi văzut AICI
Grupul listat la Varșovia, care deține mărcile Pepco și Dealz în Europa și Poundland în Marea Britanie, a declarat miercuri că va deschide cel puțin 400 de magazine noi în exercițiul financiar 2023/2024, în scădere de la 668 în 2022/23. Pepco a încheiat anul 2022/23 cu 4.629 de magazine, scrie News.ro.
Pepco, care a găzduit o zi a pieței de capital în Polonia, a declarat că va revizui, de asemenea, programul de renovare a magazinelor din activitatea sa de bază în Europa Centrală și de Est.
Ambele măsuri fac parte dintr-un plan de reconstruire a profitabilității prin adoptarea unei abordări mai disciplinate a creșterii și a cheltuielilor de capital pentru investiții în cadrul grupului.
”Trebuie să ne reorientăm asupra obținerii unei creșteri mai măsurate, făcând mai puțin, pentru a obține mai mult, cu un accent mai mare pe îmbunătățirea profitabilității și a generării de numerar în afacerea noastră stabilită”, a spus președintele executiv Andy Bond.
Pe 28 septembrie, grupul și-a redus perspectivele de profit pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni, dând vina pe un mediu comercial ”din ce în ce mai dificil” în Europa Centrală și de Est și o pierdere a concentrării din partea conducerii.
Acțiunile Pepco au scăzut cu 27% în ultimul an.
Bond a spus că, în ciuda contextului actual de piață, este încrezător în viitorul grupului, subliniind ” bilanțul solid și fluxul de numerar operațional rezistent”.