Cătălin Samara pleacă din funcția de Director al Bringo România, mișcare anunțată de luna trecută de Profit.ro și negată de acesta la acel moment.
Florina Dobre va prelua rolul de CEO al Bringo România, conform informațiilor Profit.ro.
Platforma Bringo, aplicație IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă, a fost preluată în 2017 de grupul francez de retail Carrefour, tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Florina Dobre a ocupat roluri de management în cadrul Vodafone România, ultima poziție ocupată fiind cea de Customer Operations Support Director. În tot acest timp, a gestionat proiecte strategice precum transformare digitală, automatizare de procese, transformare canale de vânzare la distanță, management de proiect și gestionarea riscului.
În 2019 s-a alăturat echipei Carrefour România, în rolul de Director de Operațiuni și Experiență Clienți (Customer Operations and Expericence).
Contactat atunci de Profit.ro, acesta a negat, spunând: "Mă suprinde că astfel de zvonuri, care au mai circulat prin companie de-a lungul timpului, ajung în zona publică. Nu am de gând să plec de la conducerea Bringo și nici n-am primit semnale de la acționari că urmează să fiu înlocuit".
Acum, contactat de Profit.ro, Cătălin Samara spune: "„La Bringo, am fost incredibil de norocos să lucrez cu o echipă profesionistă și dedicată, căreia i se datorează creșterea stabilă și expansiunea platformei. Decizia de a renunța la poziția de CEO a fost mai degrabă un pas firesc pentru obiectivele pe care mi le-am propus la nivel personal, însă sunt încrezător că Bringo se bucură de expertiza unei echipe puternice".
„Îi mulțumim lui Cătălin pentru viziunea de care a dat dovadă în timpul mandatelor sale în calitate de CEO. Îi urăm, în același timp, bun-venit Florinei Dobre în rolul de CEO Bringo România.
Florina este un profesionist desăvârșit, cu experiență în telecomunicații și retail, transformare digitală și cu o viziune orientată spre oameni, clienți și echipele pe care le-a condus până în prezent.
Bringo este un jucător important în piața de e-grocery, o piață cu o dinamică foarte interesantă. Diversitatea vendorilor pe care îi avem listați în aplicație și scalabilitatea afacerii la nivel internațional, împreună cu o echipă puternică de conducere ne ajută să răspundem pozitiv acestei dinamici în segmentul de e-grocery", au transmis pentru Profit.ro reprezentanții companiei.
Poziția nou creată a venit ca urmare a dezvoltării Bringo, un concept de business românesc, exportat în patru alte țări, care va funcționa de acum, ca parte dintr-o organizație globală.
CITEȘTE ȘI Compania germană Delivery Hero devine acționarul majoritar al Glovo. Recent, Delivery Hero a vândut operațiunile din România ale Foodpanda către compania spaniolăÎn cadrul mandatului lui Cătălin Samara, Bringo s-a extins în Maroc și Belgia și a dezvoltat licențe de tip "white label" pentru alte regiuni ale globului interesate să dezvolte o aplicație de e-commerce.
Carrefour a intrat în acționariatul Bringo Magazin în octombrie 2016, la momentul înființării companiei, cu un pachet de 30%, alături de Beta Software Management - 21% și Ascend Netsolutions - 49%.
În iulie 2018, grupul francez și-a majorat participația la 70%, prin achiziționarea unui pachet de acțiuni de 19% cu 200.000 euro (circa 930.000 lei).
O altă tranzacție a avut loc în primăvara anului 2020 și a vizat 10% din capitalul social pentru suma de 5,75 milioane de lei. După câteva luni, în august 2020, un alt pachet de 10% din titlurile Bringo Magazin a intrat în proprietatea Carrefour pentru 10,2 milioane de lei, care a ajuns astfel la 90% din capitalul social al companiei.
În toamna 2021, Profit.ro a anunțat că Grupul francez de retail Carrefour a preluat 10% din acțiunile platformei Bringo, aplicația IT prin intermediul căreia produsele diferitelor magazine pot fi comandate și primite de cumpărători direct acasă. În urma operațiunii, Carrefour, prin Allib Rom, devine unicul acționar al platformei, care în 2020 a avut vânzări 47,4 milioane de lei, de la 6,8 milioane de lei în 2019, relevă date analizate de Profit.ro.
Cătălin Samara este de 23 de ani în Carrefour România, alăturându-se companiei în 2000, fiind printre primii angajați ai săi, cu câteva luni de zile înainte de deschiderea primului magazin în România. Până în prezent, a deținut o serie de poziții strategice în cadrul companiei, de la Director Operațional de Hipermarketuri, la Director Marketing, Digital și E-commerce, Servicii clienți și Omnicanal, fiind și membru al Comitetului Executiv din 2011. În funcția sa de Director Operațional & E-commerce, Cătălin Samara era responsabil cu operațiunile tuturor formatelor de magazine fizice din rețeaua Carrefour România: hipermarketuri, supermarketuri, proximitate și Supeco. Pe lângă responsabilitățile de management ale Activelor, Caselor și Organizarea Proceselor, Cătălin a coordonat și dezvoltarea modelului de business omnicanal ce cuprinde strategia de e-commerce și operațiunile de transformare digitală.
În cinci ani, Bringo s-a extins în 37 de orașe din România și include în acest moment în aplicație peste 100 de magazine Carrefour în toate formatele (hipermarket, supermarket, express și Supeco). În plus, recent a lansat serviciul de livrare rapidă a produselor Carrefour, în 30 de minute, în București, Iași, Cluj, Timișoara, Constanța și Brașov, serviciul fiind bazat pe linia de supermarketuri și, mai ales, pe cea de magazine express din rețeaua Carrefour. Dezvoltarea parteneriatului a presupus o implicare directă din partea lui Cătălin, în calitate de coordonator e-commerce.