Lanțul german de supermarketuri Penny a introdus o majorare vertiginoasă, dar temporară, de prețuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include și costurile provocate mediului de producția lor și de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP.
Operațiunea, pregătită împreună cu o serie de experți în economie și alimentație, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnați la iaurt, la "adevăratul lor preț de cost", care include și "efectele provocate solului, climei, apei și sănătății", a explicat lanțul de magazine de tip hard-discount.
Pentru anumite alimente, prețurile au fost practic dublate. De exemplu, prețul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnații de porc prețurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro iar pentru o bilă de mozarella prețurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro.
În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de prețuri este de doar 14 eurocenți.
"Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanțurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parțial în prețurile de vânzare", subliniază retailerul.
Penny susține că prin această inițiativă a dorit să "pună bazele unei discuții mai ample cu privire la produsele alimentare".
Veniturile suplimentare generate de Penny de pe urma inițiativei vor fi direcționate spre o fundație care are drept obiectiv susținerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziția la agricultura ecologică.
Penny este conceptul grupului german REWE, al treilea mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Penny este prezent și pe piața din România, unde a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021.