Ediția de Black Friday de anul acesta, ce a avut loc între 16-20 noiembrie, a generat peste 264.000 de tranzacții online în valoare totală de peste 160 de milioane de lei, cu aproximativ 50% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor PayU România, liderul pieței de plăți online.
Valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la peste 600 de lei, scrie News.ro.
,,Peste 70% din valoarea totală a tranzacțiilor online a fost înregistrată în ziua de vineri, 17 noiembrie. Doar în această zi s-au realizat cu 40% mai multe tranzacții decât anul trecut, ceea ce dovedește că evenimentul Black Friday crește spectaculos de la an la an. Cel mai surprinzător trend remarcat pentru prima oară pe piața plăților online este plata cu un singur click: românii s-au pregătit pentru Black Friday și și-au înregistrat datele de card dinainte pentru a plăti rapid și în siguranță cu un singur click”, a declarat Marius Costin, director general PayU România.
CITEȘTE ȘI Libris.ro investește 3 milioane euro într-un nou depozit de carte și estimează peste 10.000 de livrări pe ziÎn prima parte a zilei de 17 noiembrie, opt din zece cumpărători plăteau online printr-un singur click.
Minutul de aur de Black Friday 2017 a fost înregistrat între 7:03-7:04, când recordul a atins 922 de tranzacții pe minut, cu 84% mai mult decât anul trecut.
În sistemul PayU România, trei din zece cumpărători online au plătit folosind un card cu rate fără dobândă.
,,Dacă în alți ani vorbeam în principal de achiziții din impuls, anul acesta cumpărătorii online s-au pregătit, au verificat categoriile de produse de care sunt interesați și reducerile de care beneficiază, fiind dispuși să investească mai mult pentru produsele preferate atâta timp cât au avut la dispoziție plata în rate. Valoarea medie a coșului de cumpărături achitat cu un card cu rate a fost de 913 lei, cu 75% mai mult decât valoarea medie a unui coș de cumpărături plătit prin alte metode de plată”, mai spune Marius Costin.
Produsele din categoria IT&C rămân în topul preferințelor cumpărătorilor online de Black Friday, urmate de produsele din categoria fashion și eTail (mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai).
De asemenea, cea mai mare tranzacție online a fost de 37.400 lei, realizată în jurul orei 18.00. Cumpărătorul a achiziționat o mașină.
Pe locul al doilea și al treilea se află tranzacții de peste 36.000 lei, respectiv de peste 35.000 lei, ambele pentru bijuterii.
CITEȘTE ȘI Retailerul de mobilă Lem’s a deschis două noi magazine, investiție de 2,3 milioane de lei, și anunță afaceri în creștere cu 7%În platforma PayU au fost înregistrate plăți din 70 de țări. În top 5 țări cu cele mai mari comenzi au fost: Arabia Saudită (coș mediu 3,374 lei), Pakistan (coș mediu 1,776 lei), Cipru (coș mediu 766 lei), România (coș mediu 590 lei), Rusia (coș mediu 581 lei).
Printre retailerii din portofoliul PayU care au participat la ediția Black Friday de anul acesta se numără: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, Carrefour, iStyle. PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii.
În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days și alții. La nivel global, PayU Group operează în 17 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți și este deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.